Βρέθηκαν πίνακες του Picasso και του Mondrian που είχαν κλαπεί το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.
Tα συγκεκριμένα έργα βρέθηκαν 9 χρόνια μετά την κλοπή, με την Ελληνική Αστυνομία να έχει προχωρήσει στη σύλληψη ενός 49χρονου Ελληνα, που τα είχε κρυμμένα σε αποθήκη στην Κερατέα. Όπως είπε στις Αρχές, κάποια στιγμή τα ειχε κρύψει σε ένα ρέμα δίπλα στην αποθήκη. Είναι πιθανό ο ίδιος να τα έκλεψε, μόνος του ή με συνεργό/ούς, όμως περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν αύριο, στις 11:00, όταν η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, θα κάνουν δηλώσεις για τους πίνακες, στην αίθουσα "Π. Μπακογιάννης" του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Πρόκειται για το "Γυναικείο Κεφάλι", το έργο που δημιούργησε το 1939 ο Picasso και χάρισε στην Ελλάδα. Είχε γίνει δωρεά από τον ίδιο τον Ισπανό ζωγράφο το 1949 για την αντίσταση κατά των Γερμανών. Το έργο είχε κλαπεί το 2012 και μέχρι σήμερα η τύχη του ήταν άγνωστη.
Ο πίνακας του Mondrian, "Μύλος", χρονολογείται από το 1905 και απεικονίζει έναν ανεμόμυλο.
H ανακοίνωση της ΕΛΑΣ αναφέρει "δύο πίνακες που είχαν αφαιρεθεί από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012. Πρόκειται για έναν πίνακα του Picasso και ένα του Μondrian οι οποίοι βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ."
Ο πίνακας του Picasso, "Γυναικείο Κεφάλι"
Το "Γυναικείο Κεφάλι" φιλοτεχνήθηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1939. Ο πίνακας είναι λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56Χ40 και είναι πορτρέτο της Dora Maar, συντρόφου του διάσημου ζωγράφου και μια από τις σημαντικότερες μούσες του.
Η Dora Maar υπήρξε καινοτόμος φωτογράφος του σουρεαλιστικού κινήματος και πολιτική ακτιβίστρια. Ανέπτυξε μια θυελλώδη σχέση με τον Πικάσο και οι δυο τους συνεργάστηκαν και καλλιτεχνικά. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η σειρά φωτογραφιών της Dora με τα στάδια της δημιουργίας του αριστουργήματος Guernica το 1937.
Στα 9 χρόνια που διήρκεσε η σχέση τους ο Πικάσο δημιούργησε πολλά πορτρέτα της χρησιμοποιώντας τη χαρακτηριστική κυβιστική του τεχνική.
Το "Γυναικείο Κεφάλι" αποτελούσε -μέχρι και την στιγμή της κλοπής του- το τελευταίο πορτρέτο της Dora Maar που δεν είχε πωληθεί. Ο καλλιτέχνης το δώρισε το 1949 στον Ελληνικό λαό για την προσφορά τους στην αντίσταση. Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει και χειρόγραφη αφιέρωση του καλλιτέχνη η οποία αναφέρει: "Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso", που σημαίνει: "Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο".
Πώς έγινε η κλοπή
Στις 04.30 π.μ. περίπου, της 9ης Ιανουαρίου του 2012, στο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης άγνωστος ή άγνωστοι δράστες, αφού απενεργοποίησαν τον συναγερμό και παραβίασαν πόρτα αλουμινίου εξωτερικού χώρου, εισήλθαν στον εσωτερικό χώρο της έκθεσης από τον οποίο αφαίρεσαν:
-Ένα πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι.
Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον Ελληνικό λαό, σαν τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση του κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, στο πλαίσιο της δωρεάς έργων Γάλλων καλλιτεχνών.
-Ένα πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού.
Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική πινακοθήκη.
-Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική πινακοθήκη.
Κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο έσπευσε αμέσως ο φύλακας, εντοπίζοντας ένα δράστη τον οποίο και καταδίωξε.
Κατά τη διαφυγή του ο δράστης εγκατέλειψε στον χώρο ένα επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian, που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα.
Ο χρόνος, που μεσολάβησε από την είσοδο του δράστη στο χώρο της Πινακοθήκης μέχρι την αποχώρησή του, υπολογίζεται σε επτά λεπτά περίπου.
Στη συνέχεια ο φύλακας ενημέρωσε την ιδιωτική εταιρία διαχείρισης των ηλεκτρονικών συστημάτων συναγερμών και ενημερώθηκε το κέντρο της Άμεσης Δράσης.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr