Τέλος στην απεργία πείνας μετά από 140 ημέρες έβαλε ο κάτοικος των Προσφυγικών της Λεωφόρου Αλέξάνδρας, Αριστοτέλης Χαντζής.
"Νικήσανε και μαζί τους κι εμείς", έγραψε σε ανάρτησή της στα social media η δημοσιογράφος Χρύσα Λύκου.
Την απεργία πείνας σταμάτησε και η Σουζάν Ντοπάν (Suzon Doppagne), επίσης κάτοικος των Προσφυγικών.
Χρύσα Λύκου: Όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας ο Αρίστος, σκέφτηκα ότι θα χάσουμε
Πριν ανακοινώσει την απόφαση για το τέλος της απεργίας πείνας από τον Αριστοτέλη Χαντζή και την Σουζάν Ντοπάν, η Χρύσα Λύκου είχε προχωρήσει και σε άλλη ανάρτηση, μέσω της οποίας έγραφε πως όσοι πάλεψαν για τα Προσφυγικά, έχουν νικήσει.
Για τον Αριστοτέλη Χαντζή, του οποίου δημοσίευσε μια φωτογραφία από το νοσοκομείο, σημείωσε ότι ο αγώνας του για την κοινότητα, βάζοντας "το σώμα του ως ανάχωμα για τις ζωές των άλλων, είναι κάτι το αξεπέραστο".
Η ανάρτησή της:
"Όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας ο Αρίστος, σκέφτηκα ότι θα χάσουμε. Μπορεί και να θύμωσα λίγο, γιατί στο μυαλό μου παίζει διαρκώς το ότι η ζωή είναι πάντα πάνω απ όλους κι απ όλα, ότι δεν περισσεύουμε, ότι δεν αντέχουμε άλλες απώλειες.
Σκεφτόμουν ότι απέναντι του έχει τέτοια καθάρματα, που δεν θα δώσουν δεκάρα για τη ζωή του και παράλληλα ξέροντας εκείνον, ότι εννοεί κάθε λέξη στο 'μέχρι θανάτου'. Και διαφώνησα και συμφώνησα και αναστοχάστηκα πάνω σε υπαρξιακές φωνές, που καμιά φορά δεν θέλω να ακούω.
Χθες, στο Σύνταγμα ακούστηκε το σύνθημα 'Αρίστο γερά, έχουμε νικήσει τα Προσφυγικά'. Και ήταν τέτοια η ένταση που συνειδητοποίησα πόσο περισσεύει τελικά το να καταλαβαίνουμε πάντα τα πάντα, ποσό αδιάφορη μοιάζει η ανάγκη μας να κατανοήσουμε κάτι που μας δυσκολεύει, γιατί στα αλήθεια φοβόμαστε.
Σκέφτομαι ότι ο Αρίστος ζει όπως ελάχιστοι, χορεύει με τον θάνατο πάνω σε νότες για ζωή. Δεν ξέρω πώς το κάνει, έχει όμως όντως νικήσει. Όχι ρομαντικά, δεν έχει τίποτα ρομαντικό ο θάνατος έτσι κι αλλιώς. Ο αγώνας του όμως για την κοινότητα, το σώμα του ως ανάχωμα για τις ζωές των άλλων, είναι κάτι το αξεπέραστο.
Σε χρόνια δυστοπικά, σε μέρες σκοτεινές που ο,τι λέγεται ξελέγεται, εκείνος σηκώνει το σήμα της νίκης.
Και σήμερα στον δρόμο για τον Αρίστο, για το δίκαιο του αγώνα, για τη ζωή που αξίζει μόνο υπό προϋποθέσεις".
Προσφυγικά: Συγκέντρωση στο "Γεννηματάς" για τον απεργό πείνας Αριστοτέλη Χαντζή
Νωρίτερα, το μεσημέρι της Τετάρτης 24/6, συγκέντρωση αλληλεγγύης πραγματοποιήθηκε έξω από το νοσοκομείο "Γεννηματάς", όπου νοσηλεύεται ο Αριστοτέλης Χαντζής.
Ο απεργός πείνας, ο οποίος διαδιένυε την 140ή ημέρα του αγώνα του για την υπόθεση της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών, εμφανίστηκε για λίγο στο παράθυρο του θαλάμου του και χαιρέτισε τον συγκεντρωμένο κόσμο που φώναζε συνθήματα συμπαράστασης.
Την ίδια ώρα, η επίσημη ιατρική ενημέρωση που εκδόθηκε από τους νοσοκομειακούς γιατρούς που τον παρακολουθούν, περιέγραφε μια οριακή κατάσταση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο απεργός πείνας νοσηλεύεται λόγω "οξείας εγκεφαλοπάθειας Wernicke", παρουσιάζοντας "διπλωπία και αταξικό βάδισμα". Παράλληλα, εμφανίζει "σοβαρές ηλεκτρολυτικές διαταραχές" οι οποίες προδιαθέτουν σε επικίνδυνες για τη ζωή" του αρρυθμίες, καθώς και "σοβαρότατα, ανθεκτικά υπογλυκαιμικά επεισόδια".
Η κατάσταση της υγείας του παρουσίαζε διαρκή επιδείνωση, καθώς λόγω της γενικευμένης βαρύτατης μυϊκής αδυναμίας, εμφάνισε διαταραχή κατάποσης, η οποία οδήγησε σε "εισρόφηση στο αναπνευστικό σύστημα και υποξυγοναιμία".
Οι θεράποντες γιατροί επισήμαναν ότι η μυϊκή αδυναμία έχει πλέον "επηρεάσει τους αναπνευστικούς μύες και τους μύες του προσώπου και των οφθαλμών". Για τον λόγο αυτό στον Αριστοτέλη Χαντζή χορηγούνται "εισπνεόμενα βρογχοδιασταλτικά φάρμακα και οξυγόνο" μέσω "ρινικής κάνουλας".
Οι "συνεχείς επιπλοκές" καθιστούσαν την κατάσταση του απεργού πείνας άμεσα "απειλητική για τη ζωή του", ενώ σημείωναν ότι η μη άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων του απεργού πείνας, ισοδυναμεί με καταδίκη του σε θάνατο.
Την ανακοίνωση υπογράφουν οι Αργύρης Στούρας, επιμελητής Παθολογίας στο "Γ. Γεννηματάς", Γιώργος Βατίδης, ειδικός παθολόγος-εντατικολόγος από την ομάδα τακτικής παρακολούθησης του απεργού πείνας, καθώς και η ευρύτερη ομάδα των νοσοκομειακών γιατρών που βρίσκεται στο πλευρό του.
Δήμος Αθηναίων για Προσφυγικά Αλεξάνδρας: Να διακοπεί η υλοποίηση της σύμβασης της Περιφέρειας
Σημειώνεται ότι το θέμα των εξελίξεων στα Προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και η ανάγκη άμεσης αποκλιμάκωσης της έντασης μέσω διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Δήμου Αθηναίων την Τετάρτη 24/6.
Μάλιστα, ενέκρινε ψήφισμα κατά πλειοψηφία, το οποίο καλεί σε διακοπή υλοποίησης της προγραμματικής σύμβασης από την πλευρά της Περιφέρειας Αττικής και σε αναστολή της απεργίας πείνας από την πλευρά της κοινότητας των Προσφυγικών.
Ολόκληρο το ψήφισμα αναφέρει:
"Ο Δήμος Αθηναίων έχει ζητήσει από τις 20 Απριλίου -με ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου- να αναλάβουν η Περιφέρεια και η Κυβέρνηση πρωτοβουλίες διαλόγου με την κοινότητα των Προσφυγικών.
Με στόχο να εξευρεθούν συναινετικές λύσεις για την αποκατάσταση των κτιρίων (με σεβασμό στην ιστορικότητά τους), την ανάπλαση της περιοχής και την εξασφάλιση στέγης για τους σημερινούς διαμένοντες σε αυτά.
Σήμερα η αναγκαιότητα αυτή καθίσταται επιτακτική μιας και η ζωή του απεργού πείνας Αριστοτέλη Χαντζή βρίσκεται σε οριακό σημείο. Δεν πρέπει να υπάρξει, το 2026, νεκρός από απεργία πείνας στη χώρα.
Εδώ δεν χρειάζονται αφορισμοί, ούτε και κινήσεις μικροκομματικής εκμετάλλευσης.
Καταδικάζουμε απερίφραστα την επίθεση στο σπίτι του Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά.
Τονίζουμε ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο της κοινότητας και παίρνει διαστάσεις διευρυμένης αντίδρασης. Κάτι που πρέπει να αποφευχθεί με κάθε τρόπο.
Δεν έχουν θέση λογικές επίδειξης δύναμης και σε καμία περίπτωση βίαιης παρέμβασης των αρχών, που θα μας βρει αντίθετους.
Υπάρχουν εκατοντάδες ευάλωτοι άνθρωποι που ζουν σήμερα στα Προσφυγικά και πρέπει να αντιμετωπιστούν με ευαισθησία και φροντίδα από την πολιτεία και όχι να βρεθούν ξαφνικά στον δρόμο. Υπάρχει τεχνικός τρόπος και με διάθεση συνεννόησης να πραγματοποιηθεί η ανάπλαση με ελεγχόμενες μετακινήσεις των κατοίκων μέσα στη γειτονιά.
Ο Δήμος Αθηναίων ζητά και πάλι από την Κυβέρνηση, την Περιφέρεια και την κοινότητα των Προσφυγικών, να κάνουν όλοι ένα βήμα πίσω και να προχωρήσουν άμεσα σε διάλογο για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης.
Δεν επιτρέπεται καμία αδιαλλαξία αυτές τις κρίσιμες ώρες.
Καλούμε σε διακοπή υλοποίησης της προγραμματικής σύμβασης από την πλευρά της Περιφέρειας και σε αναστολή της απεργίας πείνας από την πλευρά της κοινότητας των Προσφυγικών.
Καλούμε την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια να ανταποκριθούν στην πρότασή μας και να εκκινήσει άμεσα διάλογος με την κοινότητα των Προσφυγικών και την συμβολή του Δήμου Αθηναίων, που έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες στο θέμα, ώστε να δοθεί οριστικό τέλος στην ένταση.
Η διαβούλευση στη βάση της ευρωπαϊκής και διεθνούς νομιμότητας μπορεί να διασφαλίσει τις μέγιστες κοινωνικές συναινέσεις.
Ζητάμε από τα πολιτικά κόμματα να συμβάλλουν με τις παρεμβάσεις τους στην κατεύθυνση αυτή.
Υπέρ του ψηφίσματος, τάχθηκαν οι παρατάξεις 'Αθήνα ΤΩΡΑ' και 'Ανοιχτή Πόλη'. Οι παρατάξεις 'Αθήνα Ψηλά', 'Η Αθήνα ΜΑΣ' και οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι Δήμος Γιώτης και Γιάννα Μπέττυ καταψήφισαν το ψήφισμα, ενώ οι παρατάξεις 'Λαϊκή Συσπείρωση Αθήνας', 'Ανατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα', και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Χρήστος Τεντόμας, δήλωσαν αποχή".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr