8 απίθανα στοιχεία που δεν ξέρεις για το καρπούζι

Το καρπούζι είναι ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς του καλοκαιριού για τη γεύση και τη δροσιά που προσφέρει. Ήξερες όμως ότι είναι πολύ σημαντικό και για την υγεία σου;

8-apithana-stoixeia-pou-den-ksereis-gia-to-karpouzi
|
SHARE THIS
0
SHARES

Χαμηλό σε θερμίδες, υψηλό σε περιεκτικότητα βιταμινών Α και C, το καρπούζι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και κάλιο. Αν θέλεις να μάθεις μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τον βασιλιά του καλοκαιριού, συνέχισε να διαβάζεις.

Το καρπούζι ενισχύει τη δύναμη του εγκεφάλου

Το καρπούζι είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β6, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου. Επιπλέον, το ποσοστό του νερού στο γευστικό φρούτο είναι παρόμοιο με το ποσοστό του νερού στον εγκέφαλο.

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό

Το καρπούζι έχει εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε νερό – για την ακρίβεια το 91,5 τοις εκατό του καρπουζιού είναι νερό, πράγμα που σημαίνει ότι ένα καρπούζι ή ο χυμός του, μπορεί να σε βοηθήσει να μείνεις ενυδατωμένος όλη την ημέρα.

Περιέχει περίπου 40 τοις εκατό περισσότερο λυκοπένιο από τις ντομάτες

Ένα φλιτζάνι καρπούζι περιέχει 1,5 φορές περισσότερο λυκοπένιο από μια μεγάλη φρέσκια ντομάτα. Το λυκοπένιο είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην πρόληψη των κυτταρικών βλαβών που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες και βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Επιπλέον, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο του καρκίνου.

Υπάρχει και... κίτρινο καρπούζι

Όπως όλα τα φρούτα και το καρπούζι έχει διάφορες ποικιλίες. Υπάρχει και μια ποικιλία, που το καρπούζι εσωτερικά δεν είναι κόκκινο αλλά... κίτρινο και η επίγευση είναι πολύ γλυκιά, σαν μέλι.

 

Κάνει καλό στην όραση

Το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, που κάνει πολύ καλό στα μάτια, ενισχύει την όραση και προστατεύει τα μάτια από διάφορες λοιμώξεις. Με 100 γραμμάρια καρπουζιού την ημέρα θα κρατήσεις τα μάτια σου υγιή και την όρασή σου δυνατή.

Ο χυμός του καρπουζιού μπορεί να μειώσει τον πόνο των μυών

Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι ο χυμός του καρπουζιού μπορεί να βοηθήσει να μειώσει τον πόνο των μυών, γι' αυτό και θεωρείται ιδανικός μετά από μια πολύ κουραστική προπόνηση. Το καρπούζι είναι από τις σημαντικότερες πηγές κιτρουλίνης, η οποία βοηθά στη βελτίωση της λειτουργίας των αρτηριών και τη μείωση της πίεσης του αίματος.

Βοηθά στην απώλεια βάρους

Ένας νόστιμος και απλός τρόπος για να καθαρίσει το σώμα και να χάσει κάποια ανεπιθύμητα κιλά είναι με την κατανάλωση καρπουζιού, που έχει λίγες θερμίδες και υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Χρησιμοποίησε το σαν βάση για σπιτικά smoothies και σαν σνακ ανάμεσα στα γεύματα.

Προστατεύει από τις ακτίνες UV

Όπως είπαμε, το καρπούζι είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, που διαθέτει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Το λυκοπένιο επίσης προστατεύει από τις ακτίνες UV, τα ηλιακά εγκαύματα και τον καρκίνο του δέρματος.

 

Το καρπούζι είναι ένα φοβερό φρούτο που μπορεί να «υπερηφανεύεται» για τα πολλά οφέλη του για την υγεία. Πρόσθεσε το καρπούζι σε καλοκαιρινές σαλάτες και smoothies, ψήσε το στη σχάρα είναι ή απόλαυσε το ωμό και δες τα οφέλη του στον οργανισμό σου!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook