
Δυσβάσταχτο το κόστος της ψηφιακής αναβάθμισης για τις ελληνικές ΜμΕ
Οι ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) δεν επενδύουν στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες παρ’ ότι αναγνωρίζουν τη συμβολή τους στην αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητάς τους αποκαλύπτει έρευνα της Microsoft σε δείγμα 300 ΜμΕ.
Χαμηλά ποσοστά διείσδυσης των ψηφιακών επικοινωνιών στις ελληνικές ΜμΕ
Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε ότι μόλις το 56% των ΜμΕ στην Ελλάδα διατηρεί ιστοσελίδα με λιγότερες από μία στις 2 να είναι ενεργές στα κοινωνικά δίκτυα.
Πολύ χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των επιχειρήσεων που η διαδικτυακή τους παρουσία έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες των χρηστών κινητών τηλεφώνων (17%), ενώ μόνο μία στις έξι (16%) διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα. Τα δεδομένα μεταβάλλονται ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, με το 77% των μεγαλύτερων επιχειρήσεων (50 έως 250 εργαζομένων) να έχει παρουσία στο Διαδίκτυο, ενώ στις πολύς μικρές επιχειρήσεις (1-9 εργαζομένων) αυτό έχει καταστεί εφικτό για μόνον τέσσερις στις 10.
Η έρευνα της Microsoft έρχεται να προστεθεί στα συμπεράσματα της πρόσφατης μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) για τις Ψηφιακές Επικοινωνίες στην Ελλάδα, αναφορικά με τα χαμηλά ποσοστά διείσδυσης των ψηφιακών επικοινωνιών σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα η διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας αγγίζει μόλις το 44% έναντι του 75% στην ΕΕ-28, ενώ και η χρήση δεδομένων και υπηρεσιών cloud, το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές υπολείπεται σημαντικά του Ευρωπαϊκού μέσου όρου με την Ελλάδα να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ-28.
Αναπτυξιακό στοίχημα η υιοθέτηση υπηρεσιών ψηφιακής επικοινωνίας
Η σύγκλιση ωστόσο με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, θα οδηγήσει τη χώρα σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,2% και έσοδα €2 δις έως το 2020, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα του ΟΠΑ, με τους ειδικούς να συμφωνούν ότι οι ψηφιακές επικοινωνίες έχουν τη δυνατότητα να μετασχηματίσουν ταχύτατα την οικονομία, διασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητα και ενισχύοντας την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων που τις χρησιμοποιούν.
Αναπτυξιακό στοίχημα για την Ελλάδα αποτελεί η διείσδυση των ψηφιακών επικοινωνιών στις επιχειρήσεις, αλλά και τη δημόσια διοίκηση για να κατορθώσει να καλύψει με ταχείς ρυθμούς τα έξι χρόνια οικονομικής κρίσης, συμφώνα με τα συμπεράσματα της μελέτης του ΟΠΑ. Η Ελλάδα διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές, βρίσκεται ανάμεσα στην πρώτη δεκάδα χωρών μελών της ΕΕ σε δίκτυα 4G, με τις εταιρείες κινητής να έχουν επενδύσει πάνω από €700 εκ. το 2015.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στη δυνατότητα αξιοποίησης των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι υφιστάμενες υποδομές, καθώς οι επιχειρήσεις, σύμφωνα με τη Microsoft και το ΟΠΑ αναγνωρίζουν τα οφέλη των νέων τεχνολογιών, αλλά δεν διαθέτουν τους απαραιτήτους πόρους για να τις υιοθετήσουν. Με το ειδικό τέλος κινητής να κυμαίνεται 12%-18% και το ΦΠΑ στο 24% η επένδυση στις νέες τεχνολογίες συντελείται με πολύ αργό ρυθμό.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr