
Την ίδια στιγμή που η ενεργειακή κρίση οδηγεί σε αναδιάταξη του σκηνικού της πράσινης ενέργειας εντείνονται οι προετοιμασίες για τα έργα ενεργειακών υποδομών της πράσινης μετάβασης όπως έργα ηλεκτρικών διασυνδέσεων, αποθήκευσης ενέργειας αλλά και για νέα τερματικά υποδοχής φυσικού αερίου FSRU.
Πρόκειται για κρίσιμα έργα ενεργειακών υποδομών που φιλοδοξούν να μετατρέψουν τη χώρα μας σε ενεργειακό κόμβο και σε ενεργειακή πύλη για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, προωθώντας το στόχο της διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών αλλά και της ενεργειακής ασφάλειας.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας Κ. Σκρέκας η Ελλάδα κάνει πολύ σημαντικά βήματα τη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας μας, αλλά και των χωρών της Βορειοανατολικής Ευρώπης, με την κατασκευή κρίσιμων ενεργειακών υποδομών που υλοποιούνται και θα υλοποιηθούν στο μέλλον, όπως είναι η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Βόρειας Αφρικής, η ελληνική πρόταση για απευθείας ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Αυστρίας, αλλά και ο διπλασιασμός της ηλεκτρικής διασύνδεσης της χώρας μας με την Ιταλία και τη Βόρεια Μακεδονία.
Ταυτόχρονα προχωρούν τα project της ενεργειακής μετάβασης όπως η αποθήκευση με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μονάδα αντλησιοταμίευσης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στην Αμφιλοχία ύψους 600 εκατ. ευρώ. Το έργο θα έχει ισχύ 680MW (παραγωγή) και 730 MW (άντληση). Θα εκμεταλλεύεται την διαφορά ύψους δύο άνω ταμιευτήρων νερού (Άγιος Γεώργιος και Πύργος με όγκους περίπου 5 εκατ. κυβικά μέτρα και 2 εκατ. κυβικά μέτρα αντίστοιχα) με έναν κάτω ταμιευτήρα (λίμνη Καστρακίου ΔΕΗ) και θα χρησιμοποιεί τη δυναμική ενέργεια του νερού για τη μετατροπή της σε ρεύμα όταν θα απελευθερώνεται από τους δύο άνω ταμιευτήρες στον κάτω. Εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή ενέργειας: ~816.00 Gwh.
Όσον αφορά τους σταθμούς FSRU σύντομα θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει ο σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) Αλεξανδρούπολης ύψους €393,7 εκατ. Το έργο αποτελείται από τη μονάδα αεριοποίησης και φύλαξης φυσικού αερίου που θα περιλαμβάνει ειδικό πλοίο (FSRU) για την παραλαβή και προσωρινή αποθήκευση LNG (ΥΦΑ) και έναν υποθαλάσσιο αγωγό, μέσω του οποίου θα μεταφέρεται το αέριο στο εθνικό σύστημα.
Κατόπιν το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται μέσω του IGB στη Βουλγαρία και μέσω ενός άξονα διασυνδετηρίων αγωγών στη Σερβία και στη Ρουμανία, καθώς και στη Βόρεια Μακεδονία, μέσω της προωθούμενης διασύνδεσης με την Ελλάδα. Στο επενδυτικό σχήμα συμμετέχουν η ΔΕΠΑ, ο ΔΕΣΦΑ, ο Όμιλος Κοπελούζου και η Gaslog.
Τέλος στη φάση της τελικής επενδυτικής απόφασης βρίσκεται και ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της Motor Oil στην Κόρινθο ύψους 300 εκατ. ευρώ . Ο τερματικός σταθμός ΔΙΩΡΥΓΑ GAS θα βρίσκεται στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, σε απόσταση 1,5 – 2 χιλιομέτρων από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου.
Θα περιλαμβάνει ειδικό πλοίο (FSRU) για την παραλαβή και προσωρινή αποθήκευση LNG (ΥΦΑ) συνολικής χωρητικότητας έως 210.000 m3. H τροφοδοσία με ΥΦΑ θα πραγματοποιείται από πλοία μεταφοράς ΥΦΑ μέσω σύνδεσης Ship to Ship. Η μονάδα αεριοποίησης (επί του πλοίου) θα έχει δυναμικότητα 300 – 500 m3 ΥΦΑ/ ώρα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr