
Τη λειτουργία ενός ΙΚΕΑ "νέας γενιάς" στην Καλαμάτα εξετάζει ο Όμιλος Fourlis σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν χθες κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης για το Α’ Εξάμηνο του 2025, ενώ τελικά θα ανοίξουν 17 και όχι 29 καταστήματα της αλυσίδας Foot Locker εντός του έτους που ήταν και ο αρχικός στόχος. Η εξέλιξη αυτή, ωστόσο, δεν επηρεάζει το πως αποδίδει το δίκτυο της Foot Locker, καθώς αυτό, παρότι αποκτήθηκε πρόσφατα, προσεγγίζει τα επίπεδα κερδοφορίας ώριμων καταστημάτων.
Για τη μέχρι στιγμής πορεία του κλάδου της λιανικής πώλησης, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Γιάννης Βασιλάκος, ανέφερε πως η πραγματική κερδοφορία της δραστηριότητας θα φανεί στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Σχολίασε, επίσης, πως είναι σύνηθες να υπάρχουν απώλειες στο πρώτο εξάμηνο στο κλάδο του Retail με τα κέρδη να εμφανίζονται στο τρίτο ή ακόμα και το τέταρτο τρίμηνο του κάθε έτους.
Όσον αφορά τα ΙΚΕΑ, ο κ. Βασιλάκος επισήμανε πως αυτά δέχθηκαν ισχυρές πιέσεις λόγω των αυξημένων εξόδων ύψους 4,5 εκατ. € που προέκυψαν από το άνοιγμα του νέου καταστήματος στο Ηράκλειο και την αναβάθμιση αυτού της Πάτρας. Πρόσθεσε, δε, πως στο τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ έχουν καταγράψει άνοδο 10% και ότι τα παραπάνω έξοδα είναι παροδικά.
Από την άλλη πλευρά, ο τομέας των αθλητικών, στα οποία ο Όμιλος δραστηριοποιείται μέσω της Intersport και της Footlocker, οι πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 32%. Μάλιστα τα Intersport κατέγραψαν αύξηση 70% τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, ενώ εκτίμησε πως η ανάπτυξη αυτή θα συνεχιστεί και το Σεπτέμβριο.
Τόνισε, δε, πως η αγορά των αθλητικών κινείται με μονοψήφιο αριθμό, αλλά τα Intersport αναπτύσσονται με πολύ πιο ταχείς ρυθμούς παίρνοντας μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και επικρατώντας του ανταγωνισμού.
Για τα Foot Locker, η εξαγορά των οποίων ανακοινώθηκε πριν από ένα χρόνο, επισήμανε πως υπάρχει το ίδιο κλίμα αισιοδοξίας και πρόσθεσε πως εμφανίζουν ισχυρή δυναμική συνεισφέροντας στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς τόσο στα αθλητικά είδη όσο και στον αθλητικό εξοπλισμό και το αθλητικό στυλ.
Σχετικά με την αγορά της Ρουμανίας, ο επικεφαλής του Ομίλου, δήλωσε πως υπάρχουν προκλήσεις λόγω της πίεσης που δημιουργεί τόσο ο ΦΠΑ όσο και η πολιτική αβεβαιότητα με αποτέλεσμα να επηρεάζεται σημαντικά η επισκεψιμότητα. Ωστόσο, ακόμα και υπό αυτό το πρίσμα η Fourlis συνεχίζει να κερδίζει μερίδια αγοράς και βρίσκεται περίπου στα ίδια επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, γεγονός και το οποίο δημιουργεί τα περιθώρια για καλύτερη πορεία στο υπόλοιπο της χρονιάς.

Οι εξελίξεις ανά κλάδο
Ξεκινώντας με τον Οικιακό Εξοπλισμό και τα Έπιπλα, τον Οκτώβριο του 2024 άνοιξε στην Πάτρα το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ, ακολουθώντας αυτό στη στο Ηράκλειο τον Απρίλιο του 2025, ενώ το ΙΚΕΑ στο Ελληνικό αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2026 εντός του εμπορικού πάρκου και θα λειτουργεί από το 2028. Στο εξωτερικό άνοιξε το Μάρτιο του 2025 στο Pernik της Βουλγαρίας ένα κέντρο Σχεδιασμού και Παραγγελιών.
Στα Aθλητικά, τον Απρίλιο ολοκληρώθηκε η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει έξι καταστήματα (τρία σε κάθε χώρα), καθώς και το ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα. Από τότε έχουν ανοίξει δύο νέα καταστήματα (ένα σε κάθε χώρα). Η εξέλιξη αυτή ακολουθεί τη λειτουργία τριών καταστημάτων Foot Locker στη Βουλγαρία στα τέλη του 2024 και υποστηρίζει τα αποκλειστικά δικαιώματα του ομίλου για την ανάπτυξη της αλυσίδας σε οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Σχετικά με τα INTERSPORT ενισχύθηκαν με έξι νέα καταστήματα – τρία στην Ελλάδα και τρία στη Ρουμανία – ενώ ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του καταστήματος στο Mall Vitan στο Βουκουρέστι. Επίσης, άνοιξε το πρώτο κατάστημα INTERSPORT Football Club στην Αθήνα και το δεύτερο κατάστημα του concept πρόκειται να ανοίξει στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο 2025, με περαιτέρω καταστήματα να προγραμματίζονται από το 2026 και θα ακολουθήσουν Κύπρος, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Όσον αφορά την Υγεία και την Ευεξία, άνοιξε τον Ιούνιο του 2025 νέο κατάστημα Holland & Barrett στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι το 11ο στην Ελλάδα. Το δίκτυο αναπτύσσεται και έχει στρατηγικές συνεργασίες τύπου shop-in-shop με τον ΑΒ Βασιλόπουλο και με την Intersport, Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο να αντιπροσωπεύει ήδη το 15% των συνολικών πωλήσεων.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr