
Το 2020 η παγκόσμια κοινότητα ανέμενε μια χρονιά ορόσημο που θα τα είχε όλα: Ολυμπιακούς Αγώνες, Αμερικανικές εκλογές, τεχνολογικές εξελίξεις, σπάνια αστρονομικά φαινόμενα, πρεμιέρες πολυαναμενόμενων ταινιών, σειρών, μουσικών άλμπουμ και πολλά άλλα...
Ωστόσο, η αρχή της νέας δεκαετίας ήταν εντελώς αναπάντεχη, καθώς ο COVID -19 μπήκε στη ζωή μας και ανέτρεψε τα πάντα.
Πλέον, στη συνείδηση όλων το 2020, είναι η χρονιά που πάντα θα χαρακτηρίζεται από το ξέσπασμα του κορονοϊού, ενώ το βλέμμα της κοινότητας είναι στραμμένο στις επιπτώσεις του στον παγκόσμιο πληθυσμό αλλά και στην κοινωνία.
Ο ρόλος των επιχειρήσεων
Η πανδημία επέφερε ανατροπές και στη λειτουργία των επιχειρήσεων και των οργανισμών που κλήθηκαν να διαμορφώσουν και ίσως και να ανατρέψουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Πλέον, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι εταιρείες, τα brand names, θα κριθούν τις επόμενες δεκαετίες αναφορικά με τις δράσεις που ανέλαβαν για την κοινωνία, τους εργαζόμενους, τους πελάτες και τους προμηθευτές τους κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου.
Η πανδημία COVID-19 θα επαναπροσδιορίσει στη συνείδηση των πολιτών τον ορισμό της κοινωνικά υπεύθυνης επιχείρησης και ενδεχομένως μια νέα εποχή εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να βρίσκεται στον ορίζοντα.
Η κρίση που γίνεται ευκαιρία
Λόγω της πανδημίας, η διαδικασία της παραδοσιακής επικοινωνίας των εταιρειών με τα ενδιαφερόμενα μέρη έχει αλλάξει αφού διεθνώς εφαρμόζεται ένα μείγμα κοινωνικής απόστασης και αναστολής υπηρεσιών.
Τώρα είναι η ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να εμβαθύνουν σε πρακτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Ήδη οι μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο έχουν δείξει την ευαισθητοποίησή τους. Τα ιδρύματα Jack Ma και Alibaba, δωρίζουν κιτ δοκιμών κορονοϊού και άλλες ιατρικές προμήθειες σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Ο Τζακ Ντόρσεϊ, ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Twitter, δεσμεύθηκε να δωρίσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ για την προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ορισμένες κατασκευαστικές εταιρείες διαμόρφωσαν τα εργοστάσιά τους για να παράγουν εξαεριστήρες, εξοπλισμό ατομικής προστασίας, απολυμαντικό χεριών και ούτω καθεξής, ώστε να τα δωρίζουν.
Στη χώρα μας, αρκετές εταιρείες επικέντρωσαν τις προσπάθειές τους στην αντιμετώπιση κοινωνικών ζητημάτων τόσο κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας όσο και μακροπρόθεσμα.

Ο Όμιλος ΕΛΠΕ στην πρώτη γραμμή
Επιδεικνύοντας άριστα αντανακλαστικά, ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς οργανισμούς στον τομέα της ενέργειας στην Ν.Α. Ευρώπη, συνέβαλε στη συλλογική εθνική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πανδημικής κρίσης διαθέτοντας 8 εκατομμύρια ευρώ και στηρίζοντας εμπράκτως το σύστημα υγείας και την κοινωνία.
Νοσοκομειακός εξοπλισμός, υγειονομικό υλικό, ειδικές υπηρεσίες, προϊόντα, καύσιμα και παράλληλα στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων συμπεριλαμβάνονται στην μεγάλη προσφορά του Ομίλου.
Ενίσχυσε νοσοκομεία πρώτης αναφοράς και μονάδες περίθαλψης σε Αττική και Θεσσαλονίκη και συνεργάστηκε με την Aegean Airlines για τη μεταφορά ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού σε Ελλάδα και Κύπρο, προσφέροντας τα καύσιμα για τις πτήσεις.
Επίσης, συνέβαλε στα προγράμματα απολύμανσης δημοσίων χώρων, προσφέροντας δωρεάν τις απαιτούμενες ποσότητες καυσίμων για την κίνηση των οχημάτων.
Ακόμα, όχι μόνο δεν ανέβαλε τα προγράμματα για τη στήριξη της Νέας Γενιάς και την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, που υλοποιούνται εδώ και χρόνια, αλλά τα συνέχισε με επιτυχία αξιοποιώντας στο έπακρον τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, υλοποιήθηκαν τόσο το πρόγραμμα Υποτροφιών για Μεταπτυχιακές Σπουδές σε διακεκριμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού για 8η συνεχή χρονιά, όσο και το 12ο Πρόγραμμα Επιβράβευσης Νεοεισαχθέντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
"ΖΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ"
Κάνοντας ακόμη ένα βήμα προς το μέλλον και ανταποκρινόμενος στις ανάγκες διεύρυνσης διαδικτυακών ευκαιριών μάθησης λόγω του COVID-19, ο Όμιλος δημιούργησε το νέο πρωτότυπο ψηφιακό πρόγραμμα θερινής απασχόλησης "ΖΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ" για μαθητές Δημοτικού.
Στόχος είναι, μέσα από τη δημιουργική απασχόληση, τα παιδιά να περάσουν ευχάριστα τους καλοκαιρινούς μήνες και παράλληλα να καλλιεργήσουν ικανότητες, όπως η αναλυτική σκέψη, η συγκέντρωση και ο σεβασμός.

Οι επιχειρήσεις θα κριθούν από την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Η πανδημία του COVID-19 έχει αλλάξει άρδην τον τρόπο με τον οποίο ζουν, εργάζονται, αγοράζουν και σχετίζονται μεταξύ τους δισεκατομμύρια άνθρωποι.
Εν μέσω της κρίσης, οι εταιρείες που αναδύονται ως ηγέτες και ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές τους, προσεγγίζουν με ενσυναίσθηση, προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια και αφήνουν μόνιμο αντίκτυπο στους πελάτες, τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες, εμπνέοντας εμπιστοσύνη και καλλιεργώντας πίστη.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr