"Ναι μεν... αλλά", ήταν το μήνυμα που έδωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι για τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ μετά το τέλος του Ιουνίου που καταργείται το μέτρο για το πλαφόν στα μικτά περιθώρια κέρδους.
O κ. Παντελιάδης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 ανέφερε ότι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ λειτουργεί σε ένα κλίμα αυξημένου κρατικού παρεμβατισμού και πρόσθεσε ότι δεν πρόκειται να δούμε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, καθώς αυτός που τις ορίζει είναι ο ανταγωνισμός.
Ωστόσο, επισήμανε ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι κωδικοί προϊόντων που ξεπερνούν τους χίλιους, οι οποίοι από την πανδημία έως και τα τέλη του Ιουνίου πωλούνταν σε τιμές κάτω του κόστους και αυτό θα αλλάξει. Εν ολίγοις στα προϊόντα αυτά θα υπάρξουν αυξήσεις, καθώς ο ανταγωνισμός θα προσπαθήσει να "διορθώσει" τις τιμές, αλλά το θετικό είναι πως δεν πρόκειται για ολόκληρες κατηγορίες.
Σχετικά με το πληθωρισμό παρουσιάστηκε ένα ενδιαφέρον γράφημα, στο οποίο κατέστη σαφές ότι υπάρχει σημαντική πτώση του πληθωρισμού από τις αρχές του 2024, όπου το ποσοστό ανερχόταν στο 8% και πλέον κινείται στο 2%.

Εν τούτοις, ο επικεφαλής των My Market άφησε αιχμές για τις "αναταράξεις" με τις παροδικές αυξήσεις που παρατηρούνται από τις αρχές του 2025, τονίζοντας ότι αυτές οφείλονται στην αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες πρώτες ύλες, όπως ο καφές και το κακάο, ενώ σχολίασε και ότι στο μοσχαρίσιο κρέας υπάρχει ένα ανοδικό ράλι με αύξηση έως και 44% σε διάστημα ενάμιση έτους.
Συρρίκνωση αλλά παραμένουν τα κέρδη για το 2024 - Τέσσερα νέα καταστήμα το 2026
Παρά την όποια ανησυχία δημιουργεί για τις τιμές η αναστολή του μέτρου για το πλαφόν του κέρδους στα σούπερ μάρκετ και τη μικρή συρρίκνωση των μεγεθών για το 2024, το 2025 φαίνεται ότι θα είναι μία καλή χρονιά για τη METRO AEBE με τον κύκλο εργασιών να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 1,7 δισ. €.
Η κερδοφορία της εταιρείας ανήλθε στα 75 εκατ. € για το 2024 και μειώθηκε κατά 2 εκατ. € σε σχέση με το 2023, ενώ η λειτουργική κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 23 εκατ. € και μειώθηκε κατά 9 εκατ. € σε ετήσια βάση.
Ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι ναι μεν δε συνεχίστηκε η ανοδική πορεία των προηγούμενων τριών ετών, αλλά θετικό παραμένει ότι υπάρχει μεγάλη κεροδοφορία. Για τους λόγους που οδήγησαν στη συρρίκνωση του 2024 επισήμανε ότι αυτοί ήταν οι αυξήσεις των μισθών κατά 19 εκατ. €, το κόστος ενέργειας που ανέβηκε κατά 2,4 εκατ. € και τους φόρους που αυξήθηκαν κατα 1,5 εκατ. €.
Επιπλέον, η κερδοφορία, κατά τον κ. Παντελιάδη, επηρεάστηκε από τις κρατικές παρεμβάσεις, την αύξηση των ενοικίων και τις τιμές των καυσίμων. Μάλιστα, για τα ενοίκια σχολίασε ότι σε όποια ακίνητα επαναδιαπραγματεύονται συμβόλαια, οι αυξήσεις ξεκινούν από το 30% αλλά φτάνουν έως και το 60%.
Ωστόσο, οι εξελίξεις αυτές δεν φαίνεται να σταματούν την εταιρεία, η οποία συνεχίζει το πρόγραμμα ανακαινίσεων των καταστημάτων της με τρία (Νέα Μάρκη, Κερατέα και Αλιβέρι) να έχουν ανακαινιστεί στο Α΄ τετράμηνο του 2025. Στο τρέχον τρίμηνο θα ακολουθήσουν τα καταστήματα σε Πάτρα (Αγία Σοφία), Σχηματάρι και Λόφο Σκουζέ, ενώ το τρίτο τετράμηνο θα ανακαινιστούν τα καταστήματα σε Μάνδρα, Αγρίνιο και Σπάτα.
Επιπλέον, η METRO προχωρά στην κατασκευή τεσσάρων νέων καταστημάτων που θα λειτουργήσουν από τις αρχές του 2026, ενώ κατασκευάζει και το δεύτερο κατάστημα στην Κύπρο, το οποίο θα βρίσκεται στη Λευκωσία.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr