
Λαμπρός ήταν το 2024 ο τζίρος της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Swarovski που παρέμεινε σε κερδοφόρο τροχιά αν και με μικρές απώλειες.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που ανάρτησε στο ΓΕΜΗ η Swarovski Ελλάς, ο κύκλος εργασιών της θυγατρικής του αυστριακού κολοσσού των κρυστάλλων αυξήθηκε κατά 22,18% στα 15,83 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας σημαντικά την παγκόσμια ανάπτυξη του μητρικού ομίλου που κατέγραψε αύξηση 6%.
Το μικτό αποτέλεσμα ενισχύθηκε σημαντικά σε 4,61 εκατ. ευρώ από 3,90 εκατ. το 2023, αντανακλώντας τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας και την επιτυχημένη εφαρμογή της στρατηγικής τιμολόγησης.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η ανάλυση ανά κανάλι πώλησης. Οι λιανικές πωλήσεις μέσω των ιδιόκτητων καταστημάτων σημείωσαν άνοδο 27,48%, φτάνοντας τα 6,83 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας την ανάπτυξη των χονδρικών πωλήσεων, που ενισχύθηκαν κατά 24,76% στα 11,65 εκατ. ευρώ. Ας σημειωθεί ότι οι χονδρικές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν το 63% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Παράγοντες επιτυχίας
Η διοίκηση αποδίδει την άνοδο σε συνδυασμό εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων. Κεντρικό ρόλο έπαιξε η αυξημένη ζήτηση καταναλωτικών ειδών πολυτελείας και η σταθερή ανάκαμψη της ιδιωτικής κατανάλωσης, ενώ παράλληλα η επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής στρατηγικής της εταιρείας απέδωσε καρπούς.
Ιδιαίτερα αποτελεσματική αποδείχθηκε η ενίσχυση της παρουσίας τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στα ψηφιακά κανάλια πώλησης, καθώς και οι επενδύσεις στην ανανέωση και διαφοροποίηση της προϊοντικής γκάμας. Η αναβάθμιση της εμπειρίας πολυτέλειας πελατών και η ενίσχυση της παρουσίας σε επιλεγμένα σημεία υψηλής επισκεψιμότητας συμπλήρωσαν την επιτυχημένη συνταγή.
Πιέσεις στην κερδοφορία παρά την ανάπτυξη
Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν οριακά σε 229.276 ευρώ από 255.643 ευρώ το προηγούμενο έτος.
Χαρακτηριστική της αυξημένης ανταγωνιστικής πίεσης είναι η σημαντική αύξηση των εκπτώσεων, ιδίως στο κανάλι της λιανικής όπου σχεδόν διπλασιάστηκαν σε 1,31 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα οι επιστροφές χονδρικής ενισχύθηκαν κατά 40% φτάνοντας τις 789.930 ευρώ.
Ενδοομιλικά δάνεια
Χαρακτηριστική της υγιούς χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας είναι η διαχείριση της ρευστότητας μέσω ενδοομιλικών δανείων. Η εισέπραξε 2 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο και τον Νοέμβριο 2024 από την επιστροφή δανείου που είχε χορηγήσει το 2023 στη συνδεδεμένη Crystalon Finanz AG.
Τον Δεκέμβριο του 2024, η εταιρεία χορήγησε εκ νέου δάνειο 1,1 εκατ. στην ίδια εταιρεία με διάρκεια ενός έτους και σταθερό ετήσιο επιτόκιο 4,36%. Το δάνειο αποπληρώθηκε πλήρως τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2025.
Ωστόσο, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας σημείωσαν σημαντική μείωση κατά 56%, από 2,09 εκατ. το 2023 σε 916.642 ευρώ το 2024. Η μείωση αφορά κυρίως τις τραπεζικές καταθέσεις και τα ταμεία καταστημάτων.
Ισχυρό δίκτυο καταστημάτων
Η εταιρεία σήμερα διαθέτει πέντε ιδιόκτητα καταστήματα, όλα στην Αττική. Στη Γλυφάδα, όπου είναι και τα κεντρικά γραφεία της θυγατρικής, στην Αθήνα επί της οδού Ερμού, στο Μαρούσι, την Κηφισιά και στο Designer Outlet στα Σπάτα. Συνολικά τα κοσμήματα Swarovski διατίθενται σε 64 καταστήματα πανελλαδικά μέσω συνεργατών χονδρικής.
Το τοπικό δίκτυο αποτελεί μέρος του παγκόσμιου δικτύου του ομίλου που περιλαμβάνει 2.300 καταστήματα Swarovski σε 140+ χώρες και απασχολεί περίπου 18.600 εργαζόμενους.
Η οικογενειακή κρίση, η πρόσληψη CEO και η στρατηγική LuXignite
Η επιδεξιότητα στην κοπή κρυστάλλων του ιδρυτή Daniel Swarovski, ο οποίος από το 1891 οραματίστηκε "ένα διαμάντι για όλους", καθόρισε την πορεία της εταιρείας, που διοικούνταν πάντα από την οικογένεια.
Ωστόσο μέσα στο 2022 και μετά από μια οικογενειακή κρίση, σημειώθηκε μια από τις πιο σημαντικότερες οργανωτικές αλλαγές στην ιστορία του λαμπερού ομίλου που αφορούσε την πρόσληψη CEO εκτός της οικογένειας.
Έτσι από τον Ιούλιο του 2023 τα ηνία του αυστριακού ομίλου ανέλαβε ο λιβανέζος Alexis Nasard, με στόχο τα διάσημα κρύσταλλα της Swarovskiνα ξαναλάμψουν.
Οι θετικές επιδόσεις της ελληνικής θυγατρικής εντάσσονται στη γενικότερη ανάκαμψη του ομίλου, ο οποίος σε δύσκολο παγκόσμιο εμπορικό περιβάλλον κατέγραψε πέρσι κύκλο εργασιών 1,906 δισ. ευρώ με αύξηση 6% και για πρώτη φορά την τελευταία πενταετία θετικά λειτουργικά κέρδη, σηματοδοτώντας την επιτυχή ολοκλήρωση της στρατηγικής ανασυγκρότησης.
Ταυτόχρονα η Swarovski Hellas αξιοποιεί πλήρως τη στρατηγική LuXignite του μητρικού ομίλου εστιάζοντας στο omnichannel μοντέλο, αναμένοντας, σύμφωνα με τη διοίκηση υπό τον Alexander Thieme, συνέχιση της θετικής πορείας το 2025, παρά την "αστάθεια στο λειτουργικό περιβάλλον".
Πηγή: capital
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr