
Θέμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων των οδηγών ταξί που συμμετέχουν στην διαδικτυακή πλατφόρμα διαμεσολάβησης beat θέτει τώρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Kι αυτό παρά την θύελλα αντιδράσεων που έχει προκαλέσει η ρύθμιση. Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην οποία παρουσιάζει τους βασικούς άξονες των ρυθμίσεων που προωθεί ο υπουργός αναφέρει ότι στην εφαρμογή παρουσιάζεται η φωτογραφία κάθε αυτοκινητιστή που εξυπηρετεί τους πολίτες για την αξιολόγησή του και γι αυτό θα ερωητθεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων παρά τη συναίνεση των συνεργαζομένων με την εφαρμογή επαγγελματιών.
«Ακούω», λέει ο κ. Σπίρτζης, «ότι είμαστε ενάντια στην αξιολόγηση που γίνεται από την beat σε όποιους συνεργάζεται. Λάθος. Ας συνεγαστεί με όποιον θέλει από τα ταξί. Δεν μπορεί όμως για λόγους που όλοι καταλαβαίνετε να απεικονίζεται η φωτογραφία του οδηγού, αν είναι γυναίκα, αν είναι διαφορετικής φυλής, όμορφος ή άσχημος για να αξιολογηθεί ή να επιλεγεί με φυλετικά κριτήρια".
Εδώ και καιρό, συνεχίζει, το Υπουργείο επεξεργάζεται δύο σχέδια νόμου θεμάτων μεταφορών. Στο πρώτο εντάσσονται και διάφορες διατάξεις που αφορούν τις εταιρείες διαμεσολάβησης για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό και για τα ταξί. Είναι διατάξεις που στοχεύουν στο να υπάρχουν κανόνες σε έναν χώρο που σκόπιμα, όπως υποστηρίζει, η ΝΔ και οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έθεσαν, για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα που δρουν με ασυδοσία, καταστρατηγούν την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, φοροδιαφεύγουν, δεν έχουν καν έδρα ή εκπρόσωπο στη χώρα μας, δεν πληρώνουν ΦΠΑ, δεν ελέγχονται για το προσωπικό που απασχολούν και την ασφάλιση του, δεν ελέγχονται για το αν πληρούν τα κριτήρια του νόμου για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν. Πρέπει να υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο που να προβλέπει ότι για αυτές τις εταιρείες θα υπάρχει έδρα στην Ελλάδα, νόμιμος εκπρόσωπος, σύστημα παρακολούθησης των συμβάσεων που έχουν, τήρηση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που δραστηριοποιούνται και με ποιούς κανόνες. Ό,τι δηλαδή προβλέπεται για όλους τους Έλληνες και όλες τις εταιρείες, πλην αυτών της διαμεσολάβησης.
«Είναι διατάξεις που στοχεύουν στην ευνομία, στην ισονομία, στον εξορθολογισμό του μεταφορικού έργου με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, στην προστασία του υγιούς ανταγωνισμού του επαγγέλματος, σε αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου και στην εφαργογή της κοινοτικής νομοθεσίας, στην ασφάλεια των πολιτών που τα χρησιμοποιούν".
«Βρισκόμαστε στη φάση της τελικής διαμόρφωσης τους, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να είναι σε απόλυτη εναρμόνιση με το δίκαιο του ανταγωνισμού, με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, με τη νομοθεσία των αστικών μεταφορών και ταυτόχρονα με τη διασφάλιση της ύπαρξης φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων τους», σημειώνει ο κ Σπίρτζης και διευκρινίζει πως «οταν οι διατάξεις ετοιμαστούν, θα ακολουθήσει ο απαραίτητος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Οι διατάξεις δεν θα αφορούν μόνο τις διαδικτυακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης αλλά όλες τις εταιρείες διαμεσολάβησης είτε αυτές χρησιμοποιούν την τηλεφωνία είτε το διαδίκτυο είτε οποιοδήποτε μέσο.
Ενστάσεις από τους θεσμούς
Ενστάσεις για το σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, με σκοπό τη μετατροπή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαμεσολάβησης «Beat» (πρώην «Taxibeat») σε εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου, φέρονται να έχουν διατυπώσει οι θεσμοί.
Το βέβαιο είναι ότι οι σχεδιαζόμενες νομοθετικές αλλαγές δεν έχουν, προς το παρόν, την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία δηλώνει ενήμερη για την υπόθεση και ετοιμάζεται να εξετάσει κατά πόσον το νέο νομοθετικό πλαίσιο είναι συμβατό με τις προβλέψεις και τους όρους του Μνημονίου.
Συγκεκριμένα, σε ερώτηση της ανταποκρίτριας της «Καθημερινής» στις Βρυξέλλες, Ελένης Βαρβιτσιώτη, για το κατά πόσον το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου βρίσκει την Κομισιόν σύμφωνη, εκπρόσωπός της δήλωσε: «Οι θεσμοί θα εξετάσουν τα μέτρα και θα συζητήσουν με την ελληνική κυβέρνηση, για να αξιολογήσουν κατά πόσο είναι συμβατό με τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου και συγκεκριμένα με εκείνες που συνδέονται με τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την άρση των φραγμών στον ανταγωνισμό».
Σύμφωνα, δε, με πληροφορίες που μετέδωσε ο ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, οι θεσμοί ζητούν να μην κατατεθεί στη Βουλή το επίμαχο σχέδιο νόμου, μολονότι νωρίτερα, σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο, «φωτογραφίζοντας» πλέον την Uber, έκανε λόγο για «παραπληροφόρηση που σκοπίμως διακινείται, για να καλύψει τη δράση και τις δραστηριότητες όσων παρανομούν. Όσων δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και δεν έχουν καν έδρα σε αυτή».
ΕΕΝΕ: H κυβέρνηση διώκει τη νεοφυή επιχειρηματικότητα
Για δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας κάνει λόγο η Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων (ΕΕΝΕ) η οποία χρησιμοποιώντας σκληρό λόγο καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι με την προωθούμενη από την κυβέρνηση νομοθετική ρύθμιση, «ουσιαστικά θέλει να οδηγήσει στην παύση λειτουργίας της καινοτομικής και παγκόσμια καταξιωμένης πλατφόρμας, Тhe Beat App».
Η Ενωση Νεοφυών Επιχιερήσεων μιλά για αντιμεταρρυθμιστική δίωξη της εφαρμογής Beat, που συνιστά δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και έρχεται μετά την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα σε νεοφυείς επιχειρήσεις πρόσφατα, αλλά και μετά το «κάλεσμα» που έκανε παρουσία του Γάλλου προέδρου υπέρ των επενδύσεων και της επιχειρηματικότητας.
«Η Eλληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε απόπειρα κατάργησης ή περιορισμού της επιχειρηματικής δημιουργικότητας και των σύγχρονων μοντέλων ανάπτυξης, σε κάθε προσπάθεια παρέμβασης στον υγιή ανταγωνισμό, σε κάθε προσπάθεια δαιμονοποίησης της τεχνολογίας» επισημαίνεται στην ανακοίνωση. Σύμφωνα με την Ένωση, το νομοθετικό πλαίσιο που εισηγείται το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι μία ενέργεια αντιμεταρρυθμιστική, η οποία δεν καταδικάζει μόνο το The BEAT App αλλά κάθε επιχείρηση της νέας οικονομίας.
«Αναρωτιόμαστε, ποια ελληνική ή ξένη νεοφυής επιχείρηση, θα εκδηλώσει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον να επενδύσει και να αναπτύξει δραστηριότητες σε μία χώρα, η οποία ‘’διώκει’’ την καινοτομία και, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να ακυρώσει τη λειτουργία της;» σημειώνεται στην ανακοίνωση. «Ευχόμαστε, η Ελλάδα να γίνει κάποτε μία κανονική χώρα, όπου οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην καινοτομία, θα ενισχύονται, θα ενθαρρύνονται, όπως σε όλα τα ανεπτυγμένα μέρη αυτού του πλανήτη και δεν θα χρειάζεται να καταφεύγουν σε τέτοιες δηλώσεις» σχολιάζει η ΕΕΝΕ.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο ιδρυτής της Beat Νίκος Δρανδάκης υποστήριξε ότι οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών θέτουν σε κίνδυνο την αξιολόγηση των οδηγών και δημιουργούν μοντέλο «δημοσιοϋπαλληλίας», καθώς αντί για αξιολόγηση προκρίνει συμβάσεις πολυετούς διάρκειας με τους οδηγούς. Η εταιρεία προτίθεται να προσφύγει στην ελληνική και την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη ώστε να προασπίσει κάθε δικαίωμα στην ελευθερία του επιχειρείν.
Και πολιτικές αντιδράσεις
Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι αντιδράσεις από τον πολιτικό κόσμο για την προωθούμενη ρύθμιση.
Ήδη έχει ξεκινήσει διαδικτυακή ηλεκτρονική διαμαρτυρία κατά του «μαύρου» στο taxibeat, στην οποία μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει πάνω από 25.000 άτομα, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι πολιτικές αντιδράσεις, όπως π.χ. από το Ποτάμι και τον υποψήφιο για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος το 2011 είχε συγκρουστεί με το συνδικάτο των ταξί.
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καλεί τα ...ΜΜΕ να παρουσιάσουν το νομοσχέδιο που προωθεί. Επί της ουσίας όμως δεν διαψεύδει τις πληροφορίες, λέγοντας ότι ο ίδιος θα βάλει κανόνες στην αγορά.
Από τη μεριά του ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε «επίθεση» στην κυβέρνηση την οποία κατηγόρησε ότι συμπλέει με συμφέροντα, με αφορμή τη νομοθετική ρύθμιση που στην ουσία καταργεί την πλατφόρμα taxi beat. «Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες. Και ο κύριος Τσίπρας παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα» δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΝΔ.
«Τώρα, στο στόχαστρο είναι το taxibeat. Όσα χτυπήματα κι αν επιχειρεί στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, η χώρα θα προχωρήσει μπροστά. Γιατί υπάρχουν δυνάμεις που θέλουν και μπορούν να το εγγυηθούν» τόνισε, σε ανακοίνωσή της, η κ. Φώφη Γεννηματά.
«Η απόπειρα της κυβέρνησης να εξομοιώσει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα μεσολάβησης, με πάροχο μεταφορικού έργου, με βρίσκει αντίθετο. Κάθε τι που βελτιώνει την παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη και ως εκ τούτου αναβαθμίζει τη ζωή του, πρέπει να το επιδιώκουμε και όχι να το απορρίπτουμε» υπογράμμισε ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, σχετικά με τους φορείς ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (εφαρμογές ταξί).
«Η κυβέρνηση αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι παρότι δείχνει στα λόγια ότι κάνει στροφή, παραμένει εχθρός της ελεύθερης αγοράς, επιτίθεται στην καινοτομία και αδιαφορεί για την υγιή επιχειρηματικότητα και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών στους πολίτες. Έχει κάνει σημαία της την οπισθοδρόμηση και το ενδιαφέρον της εξαντλείται στα μικροσυμφέροντα των συντεχνιών και στους δυνητικούς κομματικούς πελάτες της. Οι σοβαροί επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί όσο και η κοινωνία των πολιτών οφείλουν να γυρίσουν την πλάτη τους στα μικροπολιτικά πελατειακά παιχνίδια του γνωστού και μη εξαιρετέου κ.Σπίρτζη και των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ποτάμι.
«Σήμερα, η αδίστακτη κι αναχρονιστική κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου, άμεσος συνεχιστής της πολιτικής Βορίδη, "παραδίδει τα κλειδιά των ελληνικών δρόμων" στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, αδιαφορώντας απολύτως για τους άνεργους και το κοινωνικό συμφέρον» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Ραγκούσης.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr