
Ρυθμίσεις για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ περιείχε το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή. Εκτός από το γάλα και τα φαρμακεία, σε αυτό περιλαμβάνονται διατάξεις που λύνουν προβλήματα παλαιότερων νομοθεσιών, δημιουργούν νέα και παραπέμπουν άλλα στις καλένδες ή μάλλον για επίλυση σε μεταγενέστερη και πολιτικά πιο πρόσφορη περίοδο.
Ετσι, ενώ αρκετά προβλήματα αντιμετωπίστηκαν χθες, το ζήτημα της μείωσης της φορολογίας στην εισαγωγή, η μείωση του φόρου πολυτελείας ή και του τεκμαρτού εισοδήματος που προκύπτει αλλά και το ζήτημα των τελών κυκλοφορίας, παραπέμπονται χρονικά πιο κοντά στις εκλογές προκειμένου να έχουν εν δυνάμει πιο θετικό αντίκτυπο στην ψήφο των πολιτών…
Τεκμαρτή αξία-Φόρος πολυτελείας
Η σημαντικότερη, θετική, αλλαγή που προκύπτει από το πολυνομοσχέδιο για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, είναι η φορολογική αντιμετώπιση των αυτοκινήτων που έχουν εισαχθεί από την Ευρωπαϊκή ένωση καθώς πλέον οι φόροι θα υπολογίζονται με βάση την ημερομηνία 1ης αδείας στο εξωτερικό όχι στην Ελλάδα.
Μέχρι χθες, αν ένα αυτοκίνητο είχε αγοραστεί για πρώτη φορά στην Ε.Ε το 2000 αλλά εισαχθεί στην Ελλάδα το 2014, εθεωρείτο καινούργιο! Αυτός ο παραλογισμός εκτόξευε κάθε σχετικό φόρο, όπως αυτό της πολυτελείας και φυσικά εκτόξευε στα ύψη και το τεκμαρτό εισόδημα που η εφορία υπολογίζει για αυτό!
Ευτυχώς, με τις νέες διατάξεις διορθώνεται το λάθος και τα αυτοκίνητα θα αντιμετωπίζονται φορολογικά βάσει την πραγματικής ημερομηνίας 1ης αδείας τους. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικά μειωμένους φόρους για τους κατόχους αλλά μάλλον όχι και σε επιστροφή χρημάτων για όσους άδικα κατέβαλαν μέχρι και φέτος φόρο πολυτελείας αφού δεν υπάρχει εδάφιο που να αναφέρει αναδρομικότητα ισχύος.
Ξένες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα
Δωράκι -ώθηση στις επενδύσεις- με το νομοσχέδιο, λαμβάνουν και οι ξένες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Οι μέχρι τώρα διατάξεις αναφορικά με την κυκλοφορία Ι.Χ με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα προέβλεπαν πολύ αυστηρούς όρους και έξοδο του αυτοκινήτου ανά τακτά χρονικά διαστήματα, καθιστώντας στην ουσία απαγορευτικό το …σπορ. Με το νέο νομοσχέδιο, οι εργαζόμενοι ξένων εταιριών στην Ελλάδα θα μπορούν να κυκλοφορούν με το εταιρικό αυτοκίνητό τους με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας αρκεί αυτό να εμφανίζεται στην σύμβασή τους με την εταιρία και να είναι ασφαλισμένο στην Ελλάδα.
Τέλος στο παραθυράκι για «βόλτες φόρτισης μπαταρίας»
Μέχρι και χθες, οι κάτοχοι Ι.Χ που είχαν καταθέσει πινακίδες στην εφορία, μπορούσαν με ειδική άδεια από τον έφορο να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα αυτά για μερικές ημέρες κάθε μήνα, καταβάλλοντας ένα ευτελές αντίτιμο. Το παραθυράκι αυτό που είχε δημιουργήσει μία ειδική κατηγορία «έξυπνων ιδιοκτητών» που δεν πλήρωναν φόρους αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά, κλείνει. Από τη δημοσίευση του νέου νόμου αυτή η άδεια δίδεται μόλις δύο φορές το χρόνο για τρεις ημέρες κάθε φορά και κοστίζει 60 ευρώ!
Στο στόχαστρο «Επαγγελματικά» Τζιπ και αγροτικά διπλοκάμπινα
Με τις αλλαγές στο σχετικό νόμο, τέλος μπαίνει και στις …οικογενειακές βόλτες με τζιπ που είχαν δηλωθεί επαγγελματικά (καταβάλλοντας λιγότερους φόρους) αλλά αντί δύο θέσεις απέκτησαν πέντε αλλά και τα αγροτικά που ξαφνικά έγιναν διπλοκάμπινα με επεμβάσεις μετά την αγορά. Το πρόστιμο αν διαπιστωθεί παράβαση φτάνει τα 2000 ευρώ και μπορεί να διπλασιαστεί αν ο παραβάτης συλληφθεί για δεύτερη φορά.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr