
«Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που λατρεύουν το γεγονός ότι τα Γλυπτά βρίσκονται εδώ. Και εγώ είμαι ένας από αυτούς», ξεκαθάρισε σε συνέντευξή που έδωσε στις αρχές Ιουλίου στον Guardian ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Χάρτβιχ Φίσερ. Καθόλου τυχαίο το timing της δήλωσης λίγα εικοσιτετράωρα μετά τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος που έθεσε την Αγγλία εκτός Ευρώπης.
Ο εδώ και μόλις 12 εβδομάδες διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου έπραξε ως θεώρησε ότι οφείλει. ΄Εσπευσε να καθησυχάσει τη βρετανική πλευρά κι όσους πιστεύουν ότι τα Παρθενώνεια Μάρμαρα είναι δίκαιο και νόμιμο να βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, ότι με τα νέα δεδομένα τίποτα δεν έχει αλλάξει. Τι πραγματικά, όμως, μπορεί να σημαίνει το Brexit ως προς τη διεκδίκηση της ελληνικής πλευράς για επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα;
Είναι αλήθεια ότι το επιχείρημα πως μετά την έξοδο της Αγγλίας από την Ευρώπη είναι πολύ πιθανόν να μειωθούν οι επισκέπτες του Βρετανικού Μουσείου προσθέτει ένα όπλο στη φαρέτρα της ελληνικής πλευράς. Πόσο ισχυρό, όμως, μπορεί να είναι αυτό;
«Υποθέτω ότι αυτό είναι ένα επιχείρημα που μπορεί να λειτουργήσει προωθητικά λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο αριθμός των επισκεπτών του Μουσείου Ακροπόλεως αυξάνεται. Ηδη ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο, κι αν επιστρέψουν τα Γλυπτά θα μεγαλώσει κι άλλο, διότι θα συμβεί κάτι μοναδικό: Θα είναι επιτρεπτή μια ταυτόχρονη θέαση των Γλυπτών και του Παρθενώνα», λέει στο TheTOC ο πρόεδρος της Ειδικής Συμβουλευτικής Επιτροπής για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα και πρόεδρος του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, Χρ. Αργυρόπουλος.
Κακά τα ψέματα, όμως. Η λύση απόκειται κυρίως στο επίπεδο της διαπραγμάτευσης μεταξύ των δυο κυβερνήσεων – που τώρα πλέον η μια θα ανήκει στην Ευρώπη και η άλλη όχι. Η έξοδος της Αγγλίας από την ΕΕ δεν μπορεί να επηρεάσει είτε θετικά, είτε αρνητικά την απαίτηση εκ μέρους της Ελληνικής πλευράς και αντίστοιχης μέχρις στιγμής αρνήσεως εκ μέρους της Βρετανικής πλευράς. «Υπάρχει μια διαφορά μεταξύ των δύο κυβερνήσεων. Κι αυτή θα λυθεί είτε με διαπραγματεύσεις, είτε με κάποιου είδους διαιτησία, ή με δικαστήριο», λέει ο κ. Αργυρόπουλος.
Τι απ’ αυτά θα συμβεί; Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει. Το μόνο, βέβαιο, είναι ότι η «άγονη άρνηση» (όπως την κατονομάζει ο ίδιος) της Μεγάλης Βρετανίας συνεχίζεται παρ’ ότι με τη δημιουργία του Μουσείου Ακρόπολης κατέρρευσε θεαματικά το βασικό επιχείρημα των Βρετανών για την ασφάλεια των Μαρμάρων. Και τα Γλυπτά του Παρθενώνα συνεχίζουν να βρίσκονται στο ημίφως του Βρετανικού Μουσείου παρά στο αττικό φως μέσα στο οποίο δημιουργήθηκαν. Δεν δικαιούται κάτι καλύτερο το κορυφαίο μνημείο της κοινής ανθρώπινης πολιτιστικής κληρονομιάς;
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr