Τη Δευτέρα ξεκινά επίσημα η βαθμολόγηση- αξιολόγηση των ασθενών των δημόσιων νοσοκομείων μετά από τη νοσηλεία τους, με την εφαρμογή του νέου "Ψηφιακού Εργαλείου Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Εσωτερικού Ασθενή στα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.".
Το εργαλείο παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου από τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, τον υφυπουργό Υγείας Μάριο Θεμιστοκλέους και τη γενική γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη.
Όπως τονίστηκε, θα συλλέγονται πραγματικά δεδομένα από το σύνολο των 127 νοσοκομείων και το νέο εργαλείο θα αποτελέσει ένα μέσο για να εντοπίζονται τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες, τα δεδομένα θα επιτρέπουν συγκρίσεις, ενώ αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας μέσω της άμεσης και διαφανούς συμμετοχής των ασθενών.
Στην αξιολόγηση συμμετέχουν πολίτες ηλικίας 18 ετών και άνω που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον για μία ημέρα σε δημόσια νοσοκομεία.
Η διαδικασία περιλαμβάνει 35 στοχευμένες ερωτήσεις που καλύπτουν βασικούς τομείς της ποιότητας φροντίδας, όπως καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση, χρόνος αναμονής μέχρι τη νοσηλεία, επικοινωνία με το προσωπικό, επάρκεια της ενημέρωσης για την κατάσταση της υγείας και τη συνολική ικανοποίηση από τη νοσηλεία και τις παροχές.
Προς το παρόν εξαιρούνται οι ογκολογικές και παιδιατρικές κλινικές που θα ενταχθούν μέχρι το τέλος του έτους. Δεν θα περιλαμβάνονται στην αξιολόγηση οι ψυχιατρικές κλινικές.
"Έχω μεγάλη πίστη σε αυτό το εργαλείο. Σκοπός μας είναι να αξιοποιήσουμε το εργαλείο αυτό για να κάνουμε το ΕΣΥ καλύτερο και θεωρώ πως θα δούμε και καλές κριτικές για τα νοσοκομεία, όχι μόνο τις κακές. Θέλω να καλέσω όλους τους ασθενείς που λαμβάνουν εξιτήριο να προχωρήσουν στην αξιολόγηση" σημείωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Πώς λειτουργεί η αξιολόγηση
Η διαδικασία είναι ψηφιακή, σύντομη και απόλυτα ανώνυμη. Δεν ταυτοποιείται η ταυτότητα του πολίτη σε κανένα στάδιο. Εντός πέντε εργάσιμων ημερών από το εξιτήριο, αποστέλλεται στον ασθενή ένας μοναδικός σύνδεσμος μέσω SMS, για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου.
Ο ασθενής εισάγει τον ΑΜΚΑ του, και εφόσον επιβεβαιωθεί ότι νοσηλεύτηκε, μπορεί να προχωρήσει. Αν ο ΑΜΚΑ δεν αντιστοιχεί σε νοσηλευόμενο, η εφαρμογή δεν προχωρά. Η αξιολόγηση παραμένει διαθέσιμη για επτά ημέρες από την αποστολή του συνδέσμου, ενώ στην αρχική οθόνη εμφανίζεται και ο εκτιμώμενος χρόνος συμπλήρωσης (3 λεπτά).
Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από 35 ερωτήσεις, οργανωμένες σε οκτώ θεματικούς άξονες που καλύπτουν το σύνολο της νοσηλευτικής εμπειρίας, όπως:
1: Πρόσβαση και οργάνωση της φροντίδας: Πώς έγινε η εισαγωγή (προγραμματισμένη ή μέσω ΤΕΠ), χρόνος αναμονής, διαθεσιμότητα προσωπικού και εξοπλισμού.
2: Αλληλεπίδραση με το προσωπικό: Ενσυναίσθηση, συνεργασία, διαθεσιμότητα γιατρών και νοσηλευτών, σεβασμός προς τον ασθενή.
3: Επικοινωνία και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων: Επάρκεια και συχνότητα ενημέρωσης, ενημέρωση για κινδύνους θεραπείας, συμμετοχή του ασθενούς.
4: Υποστήριξη και ανθρώπινη προσέγγιση: Αν οι ασθενείς ένιωσαν στήριξη κατά τη διάρκεια της νοσηλείας.
5: Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση: Ποιότητα καθαριότητας στους θαλάμους, υγιεινής χώρων και διατροφής.
6: Ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο: Ο βαθμός πληροφόρησης που έλαβε ο ασθενής στο εξιτήριο.
7: Λειτουργία των Γραφείων Δικαιωμάτων των Ασθενών: Πόσο εύκολα και αποτελεσματικά εξυπηρετήθηκαν από τα γραφεία, τα οποία υπάρχουν σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία.
8: Συνολική αξιολόγηση της εμπειρίας: Ο ασθενής βαθμολογεί τη νοσηλεία του σε κλίμακα από το 1 έως το 5.
Από την Τρίτη 15 Ιουλίου ξεκινά τέλος και η λειτουργία του συστήματος 1566.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr