
Μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να έχουν καταφτάσει στην Αττική τα 100 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που έχει προμηθευτεί μέσω leasing η Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε (ΟΣΥ), η οποία είναι η θυγατρική του ΟΑΣΑ για τη συντήρηση και τη λειτουργία του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ στην Περιφέρεια.
Πρόκειται για το διαγωνισμό συνολικής αξίας 200 εκατ. € που είχε προκηρυχθεί το Α’ εξάμηνο του 2024 και αφορούσε στο leasing 100 ηλεκτρικών οχημάτων και 200 πετρελαιοκίνητων κανονικών και αρθρωτών λεωφορείων. Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο όπως είχε γράψει το TheTOC, ήταν η Εθνική Leasing με τις υπογραφές να πέφτουν στα τέλη Αυγούστου.
Ο διαγωνισμός αυτός είχε βγει στον αέρα, καθώς το 2025 έληγε η διάρκεια της προηγούμενης σύμβασης leasing για 293 οχήματα και υπήρχε ο κίνδυνος να μείνει χωρίς λεωφορεία η Αθήνα, σε μία περίοδο που όχι μόνο χρειάζεται να μεγαλώσει ο στόλος της αλλά και οι παρεχόμενες υπηρεσίες να εκσυγχρονιστούν.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα 200 λεωφορεία της σύμβασης, το πιθανότερο είναι να ακολουθήσει άμεσα η παραλαβή τους εντός των επόμενων μηνών και να μην υπάρξει κενό μεταξύ των δύο συμβάσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί για δέκα έτη και στη συνέχεια η ΟΣΥ θα έχει το δικαίωμα εξαγοράς των οχημάτων έναντι 20 εκατ. €.

Σε τροχιά αναζωογόνησης οι αστικές συγκοινωνίες με νέα λεωφορεία
Σε τροχιά αναζωογόνησης βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες στην Αττική, καθώς ο υφιστάμενος στόλος των οχημάτων του ΟΑΣΑ είναι αρκετά γηρασμένος και χρειάζεται αντικατάσταση.
Υπό αυτό το πρίσμα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει από τα τέλη του 2021 στην προκήρυξη τριών διαγωνισμών τους οποίους επιβλέπει είτε απευθείας το ίδιο ή αναθέτουσες αρχές είναι η ΟΣΥ και ο ΟΑΣΑ.
Ο πιο παλιός αλλά και μεγαλύτερος διαγωνισμός ήταν αυτός για την απόκτηση 500 νέων πράσινων λεωφορείων. Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια νέων οχημάτων, δηλαδή αυτά θα ανήκουν στο κράτος. Να σημειώσουμε ότι από αυτά κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της Αθήνας τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ αναμένεται εντός του επόμενου έτους να κυκλοφορούν και τα 300 οχήματα φυσικού αερίου.
Από την άλλη πλευρά ο ΟΑΣΑ έχει προκηρύξει και έναν διπλό διαγωνισμό για τα δρομολόγια της Δυτικής και της Ανατολικής Αττικής. Και σε αυτή την περίπτωση πρόκειται για leasing με την αξία του να ανέρχεται στα 400 εκατ. € για 211 λεωφορεία, εκ των οποίων έχουν καταφτάσει τουλάχιστον τα 130 και συνεχίζουν να έρχονται ανά εβδομάδα από το Σεπτέμβριο, και τη διάρκεια να ορίζεται στα οκτώ έτη.
Η μόνη διαφορά με το διαγωνισμό της ΟΣΥ είναι το γεγονός ότι τα οχήματα και τα δρομολόγια θα τα διαχειρίζεται ο ιδιώτης που είναι η κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας και των τουριστικών γραφείων Maroulis και Panolympia, και όχι ο ΟΑΣΑ μέσω της ΟΣΥ.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr