Ένα από τα πιο ιστορικά καφενεία της Αθήνας, η "Μουριά" στα Εξάρχεια, κινδυνεύει να κλείσει μετά από πάνω από έναν αιώνα λειτουργίας.
Το καφενείο, που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Χαριλάου Τρικούπη και Καλλιδρομίου, λειτουργεί από το 1915 και αποτελεί σταθερό σημείο συνάντησης για κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.
Σύμφωνα όμως με τον έβδομο κατά σειρά ιδιοκτήτη της επιχείρησης, Χρήστο Βάνα, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου ζητά έξωση, με στόχο να αλλάξει η χρήση του χώρου. Η είδηση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και έχει κινητοποιήσει πρωτοβουλίες για τη διάσωση της "Μουριάς".
Μάλιστα, η Ένωση Επαγγελματιών Εστίασης Αθήνας ζητά από τον Δήμο Αθηναίων και το Υπουργείο Πολιτισμού να εξετάσουν τον χαρακτηρισμό του καφενείου ως νεότερο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς.
Παράλληλα, έχει ξεκινήσει διαδικτυακή καμπάνια συλλογής υπογραφών με τίτλο "Η ιστορία δεν αλλάζει χρήση – 111 χρόνια Μουριά", μέσω της οποίας πολίτες εκφράζουν τη στήριξή τους και ζητούν να διασωθεί το ιστορικό καφενείο και η λειτουργία του.



Να κηρυχθεί νεότερο μνημείο το καφενείο "Μουριά" στα Εξάρχεια
"Συνυπογράφοντας αυτό το κείμενο συμπαραστεκόμαστε στον Χρήστο Βάνα, έβδομο κατά σειρά ιδιοκτήτη του καφενείου "Η Μουριά", στο αίτημα του να κηρυχθεί ο χώρος του παραδοσιακού καφενείου νεότερο μνημείο σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς από την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού και να μην αλλάξει η χρήση του.
Συνυπογράφοντας αυτό το κείμενο, εμείς όλοι, αντιστεκόμαστε στην προοπτική να γίνουν τα Εξάρχεια τουριστικό χωριό και κρατάμε σφιχτά με τα δόντια μας κάθε κομματάκι Εξαρχειώτικου πολιτισμού που έχει απομείνει. Venceremos.
Σας ευχαριστώ πολύ για την υποστήριξή σας, Χρήστος Βάνας, Αθήνα", αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σελίδα του ψηφίσματος.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr