
Αυλαία έριξε χθες η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων της χώρας μας, η οποία δεν είναι άλλη από τη Food Expo, η οποία προσέλκυσε πλήθος επισκεπτών από το χώρο του F&B και όχι μόνο. Η εικόνα, αν και γνωστή στους περισσότερους επισκέπτες, δεν παύει να εντυπωσιάζει με τέσσερα Hall στα οποία φιλοξενήθηκαν τόσο μεγάλες όσο και μικρές εταιρείες, ενώ κάθε πάγκος ήταν γεμάτος με κόσμο.
Πελάτες, υφιστάμενοι αλλά και νέοι, περπάτησαν στα γνώριμα μέρη του Metropolitan Expo, πλησίον του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" και της Τεχνικής Βάσης της Aegean. Οι διάδρομοι ήταν γεμάτοι προϊόντα, γεύσεις και χρώματα, αλλά κυρίως άκουγε κανείς ζωηρές ομιλίες με αρκετές συμφωνίες να κλείνουν.
Δεν μπορεί κανείς να προβλέψει και την παρουσία κρατών από όλο τον κόσμο, όπως για παράδειγμα η Κόστα Ρίκα, που εμφανίστηκε στο κοινό ως "πρωταθλητή" της προστασίας των δασών ακολουθώντας πλήρως την ευρωπαϊκή οδηγία του Deforestation αλλά και ως ένας παράγων πολιτικής σταθερότητας και τήρησης του νόμου στην περιοχή.
Φυσικά, δεν έλειπαν και οι Περιφέρειες μαζί με τους τοπικούς συνεταιρισμούς και οι ιστορίες οικογενειακών επιχειρήσεων δεύτερης ή και τρίτης γενιάς, τόσο μεγάλες όσο και μικρές, οι οποίες ξεχώρισαν. Από την επίσκεψη της Κυριακής, ιδιαίτερο ενδιαφέρον μας προκάλεσαν η οικογένεια Μωραΐτη της εταιρείας Conditto, καθώς και η οικογένεια Χώτου, η οποία εδώ και τουλάχιστον έναν αιώνα είναι γνωστή για τα τυροκομικά της προϊόντα με ισχυρό εξαγωγικό χαρακτήρα.

Προβλέψεις για ένα εξαιρετικό 2025, υπό προϋποθέσεις
Για την πορεία της έκθεσης και τις προοπτικές του 2025 μας μίλησε ο Marketing Director της εταιρείας τροφίμων Kallas Inc, Κώστας Θεοφιλόπουλος.
"H Food Expo έχει εξελιχθεί στη βασικότερη έκθεση τροφίμων στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για μια ακόμη χρονιά η έκθεση συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον και μας επισκέφθηκαν πολλοί συνεργάτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό", ανέφερε.
Και πρόσθεσε: "Η Kallas Inc είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τις νέες επενδύσεις της σε μονάδες μεταποίησης – συσκευασίας τυριών, δημητριακών, λαχανικών και μιγμάτων πρωτεϊνών που θα αποτελέσουν τους πυλώνες ανάπτυξης των επόμενων ετών και να κλείσει σημαντικές συμφωνίες. Επίσης, στα πλαίσια του concept The Real Street Food οι επισκέπτες δοκίμασαν λαχταριστά tortilla wraps με προϊόντα της Kallas Inc που έφτιαξε μπροστά τους ο Σταύρος Βαρθαλίτης.
Όσον αφορά τις προσδοκίες για την πορεία της αγοράς τροφίμων φέτος, παρά την αβεβαιότητα που υπάρχει σε μεγάλες Ευρωπαϊκές χώρες λόγω των δασμών που έχει ανακοινώσει ο πρόεδρος Trump και της απρόβλεπτης πολιτικής του σε γεωπολιτικό επίπεδο, οι πρώτες ενδείξεις για τον τουρισμό αλλά και την εγχώρια αγορά είναι θετικές και αναμένεται μια αρκετά καλή χρονιά."

Για την έκθεση μίλησε και η Marketing Manager της Flavour Factory, Κατερίνα Γούναρη, δηλώνοντας ότι συγκεντρώνει όλο τον κλάδο και τους επιχειρηματίες, ενώ έχει αναβαθμιστεί τόσον όσο αφορά στα περίπτερα όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό.
Στη φετινή της παρουσίαση, η Flavour Factory επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά τον ηγετικό της ρόλο στον χώρο της γαστρονομίας, προτείνοντας ένα ταξίδι γεύσεων από τις κουζίνες του κόσμου. Κεντρικό σημείο της παρουσίασης ήταν η ανάδειξη της ασιατικής κουζίνας, μέσα από την οποία το κοινό ανακαλύπτει νέες, εναλλακτικές και πιο εκλεπτυσμένες διατροφικές επιλογές.
Η ασιατική κουζίνα, με τις αυθεντικές γεύσεις και τις μοναδικές της συνταγές, δεν αποτελεί απλώς μια τάση, αλλά έναν διατροφικό τρόπο ζωής που προσφέρει ισορροπία, απόλαυση και καινοτομία. Μέσα από τα προϊόντα της, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επαναπροσδιορίσουν παραδοσιακές ελληνικές διατροφικές συνήθειες, όπως η νηστεία της Σαρακοστής, ενσωματώνοντας νέα στοιχεία που κάνουν τη διατροφή πιο ενδιαφέρουσα και δημιουργική.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δυναμική παρουσία των νέων, αγοριών και κοριτσιών, που δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για τις αυθεντικές ασιατικές γεύσεις και την τέχνη της μαγειρικής. Η αλληλεπίδραση αυτή δεν είναι τυχαία – η Flavour Factory μέσω της Oriental Express, έχει ξεκινήσει έναν ανοιχτό διάλογο με το νεανικό κοινό μέσα από τα ψηφιακά της κανάλια, ακούγοντας τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους, ώστε να ανταποκρίνεται με προϊόντα που ταιριάζουν στις σύγχρονες διατροφικές απαιτήσεις.
Με πρωτοποριακή προσέγγιση και βαθιά γνώση των παγκόσμιων τάσεων, η Flavour Factory συνεχίζει να καινοτομεί, συνδέοντας διαφορετικές κουλτούρες μέσα από τη γεύση και δημιουργώντας εμπειρίες που αναβαθμίζουν τη σύγχρονη διατροφή.
Η κα. Γούναρη, επισήμανε ότι τα προϊόντα θα εμφανιστούν τον Απρίλιο και σε τηλεοπτικές εκπομπές, ενώ αποτελούν λύση και για ειδικά κοινά, όπως οι Vegan και όσοι θέλουν να τρέφονται με gluten free τροφές.
Για το 2025 σχολίασε ότι θα είναι η χρονιά του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας με το κοινό μέσω των ψηφιακών καναλιών. Πρόκειται για τη χρονιά της διάδρασης και χρειάζεται να γίνει ουσιαστικός διάλογος των εταιριών με το κοινό τους ώστε να δημιουργηθούν και να ενσωματωθούν νέες στρατηγικές.
Από πλευράς τιμών στόχος είναι αυτές να παραμείνουν σταθερές και ήδη γίνονται διαπραγματεύσεις με τους οίκους. Εκτίμησε, δε, ότι το 2025 θα είναι πολύ καλύτερο από το 2024 καθώς θα επέλθει η ασφάλεια και η ισορροπία, ενώ πιστεύει ότι θα υπάρξει ανάπτυξη.
Η τρίτη εταιρεία με την οποία μιλήσαμε είναι η Ink Design και δραστηριοποιείται στο χώρο της γραφιστικής, της παρουσίασης και της διαφήμισης. Ο ιδιοκτήτης της, Γιώργος Πιζάνης, ανέφερε ότι παρόλο που είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία του παίρνει μέρος στη FoodExpo, πρόκειται για μία πολύ καλή έκθεση με αρκετό ενδιαφέρον.
Για το 2025 εκτίμησε πως αν συνεχίσει όπως και το 2024 τότε θα είναι μία καλή χρονιά, ενώ από την πλευρά του διαφημιστή σχολίασε ότι δεν αποκλείεται να δεχθούμε ένα ισχυρό πλήγμα, εάν συνεχιστεί η κατάσταση στη Σαντορίνη με τις ισχυρές σεισμικές δονήσεις, καθώς ήδη ακυρώνουν τουρίστες από την Αμερική, την Αργεντινή και τη Βραζιλία. Για τους δασμούς ανέφερε ότι δε θα επηρεάσουν το κλάδο που δραστηριοποιείται η Ink Design, αλλά σίγουρα θα επηρεάσουν τους πελάτες της, δηλαδή τις εταιρείες τροφίμων-ποτών και τα τουριστικά θέρετρα.
Πολύ καλή έκθεση χαρακτήρισε τη FoodExpo ο Γιώργος Χώτος της ομώνυμης εταιρείας τυροκομικών, η οποία έχει μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα, προσθέτοντας ότι ο κόσμος που την επισκέφθηκε ήταν σοβαρός και προερχόταν μόνο από τον κλάδο των τροφίμων. Δίνοντας με αυτό τον τρόπο την ευκαιρία για ουσιαστικές συζητήσεις, την ενισχυση των υφιστάμενων συνεργασιών και τη δημιουργία νέων.
Οι εκτιμήσεις του για το 2025 ήταν λακωνικές, αλλά και αισιόδοξες με το σύνθημα του να είναι "πάμε καλά".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr