
Συνεχίζουν να αυξάνουν τους στόλους τους οι Έλληνες εφοπλιστές, όπως φαίνεται και από την πρόσφατη παραγγελία 10 containerships αξίας τουλάχιστον 1,4 δισ. € του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Ο εφοπλιστής ακολουθώντας τα παραδείγματα των Βαγγέλη Μαρινάκη και Μαρίας Φράγκου έχει αρχίσει να ανεβάζει ταχύτητες στην ενίσχυση του στόλου από το 2024.
Τα νέα αυτά πλοία θα αναμένεται να παραδοθούν εντός της διετίας 2027-2029 και εντάσσεται στο γενικότερο πλάνο ενίσχυσης του στόλου του με συνολικά 51 νέα πλοία, τα οποία θα είναι ένα μείγμα φορτηγών, τάνκερ και πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου και ναυπηγούνται στα λιμάνια της Κίνας και της Κορέας.
Με τις κινήσεις αυτές ο Γ. Οικονόμου κάνει ένα δυναμικό comeback στον χώρο των boxships, ενώ δεν αποκλείεται να αναρριχηθεί ακόμα περισσότερο στην κλίμακα Lloyd’s, η οποία μετρά την επιδραστικότητα των 100 πιο επιδραστικών ανθρώπων στον χώρο της ναυτιλίας.

Ποιος είναι ο Γιώργος Οικονόμου - Γιατί τον έχουν αποκαλέσει "κακό παιδί της ναυτιλίας"
Ανήσυχος και απρόβλεπτος, όπως εξ’άλλου απαιτεί και το πνεύμα της επιχειρηματικότητας, το οποίο είναι σήμα κατατεθέν των Ελλήνων εφοπλιστών, ο Γιώργος Οικονόμου διαθέτει δεκάδες ναυτιλιακές εταιρείες. Οι πιο γνωστές από αυτές είναι οι TMS Cardiff Gas, TMS Tankers, TMS Dry, Cardiff Marine και η νεοιδρυθείσα ΑΝ Tankers.
Γεννημένος στην Αθήνα το 1953 και με εκπαίδευση στο Κολλέγιο Αθηνών, ο Γιώργος Οικονόμου ξεκίνησε από τα χαμηλά, καθώς ο πατέρας του είχε μία μικρή επιχείρηση που δραστηριοποιούταν στο εμπόριο χαρτιού.
Με το πέρας της βασικής του εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ο Ελληνας εφοπλιστής βρέθηκε στην Αμερική για να φοιτήσει στο παγκοσμίου φήμης MIT, από το οποίο και αποφοίτησε με πτυχίο Ναυπηγού Μηχανολόγου Μηχανικού και Διοίκησης Ναυπηγείων.
Η πρώτη του επαφή με τη ναυτιλία ήταν το 1976, όταν ξεκίνησε να εργάζεται στην εταιρεία Thenamaris, η οποία ανήκει σε μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές οικογένειες, η οποία δεν είναι άλλη από την οικογένεια Μαρτίνου.
Στη συνέχεια εργάστηκε στην Oceania Maritime Agency με έδρα τη Νέα Υόρκη έχοντας αναλάβει χρέη Γενικού Διευθυντή, δηλαδή από το 1981 έως και το 1986. Η ενασχόληση με δικές του εταιρείες ξεκίνησε το 1986 με την ίδρυση αρκετών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και το 1991 ίδρυσε την Cardiff Marine Inc. Group of Companies. Στο πλευρό του είχε το συμμαθητή του από το Κολλέγιο Αθηνών, Πέτρο Παππά, ο οποίος είναι αρκετά γνωστό στο χώρο της ναυτιλίας καθώς είναι ιδιοκτήτης των Sτar Bulk και Eagle.
Στη συνέχεια ο Γιώργος Οικονόμου, δε δίστασε να δοκιμάσει την τύχη του σε μεγάλα ξένα Χρηματιστήρια, καθώς το 2005 έκανε το μεγάλο βήμα και εισήγαγε στο Nasdaq την εταιρεία Dryships.
Εκτός από τη ναυτιλία δραστηριοποιείται και στον κλάδο της Πληροφορικής, καθώς αποτελεί δημιούργημά του και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Βέβαια, δε λείπουν και τα "επεισόδια" από την επιχειρηματική πορεία του εφοπλιστή καθώς το 1999 η εταιρεία του Alpha Shipping οδηγήθηκε στη χρεοκοπία, ενώ έχει χαρακτηριστεί και πρόσφατα ως κακό παιδί της ναυτιλίας από τη Wall Street Journal, καθώς φέρεται να έχει αποκομίσει μεγάλα κέρδη από τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου (σ.σ. Η TMS είναι το νο.2 στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, ενώ σύμφωνα με το περιβαλλοντικό οργανισμό Global Witness η εταιρεία μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο ύστερα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία).
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr