
Έμπλεξε για τα καλά η δούκισσα Μάργκαρετ Κάμπελ του Αργκάιλ όταν ο καθόλου ευγενής ή ιπποτικός σύζυγός της αποφάσισε να βγάλει στο δικαστήριο και ενόψει ενός πολύκροτου διαζύγιου τα «άπλυτα» του γάμου τους στα φόρα.
Το Powder her face έχει ως επίκεντρο αυτό το σεξουαλικό σκάνδαλο της δεκαετίας του ’60 που έμεινε στην ιστορία και συντάραξε τη βρετανική κοινή γνώμη. Η όπερα που συνέθεσε ο Τόμας Άντες σε ηλικία 24 ετών.

Εξιστορεί τη λαμπερή άνοδο και την τραγική πτώση της δούκισσας Μάργκαρετ Κάμπελ του Αργκάιλ από τη δεκαετία του ’30, τότε που η ίδια υπήρξε μια από τις πιο πολυφωτογραφημένες γυναίκες στον κόσμο, έως τα τελευταία χρόνια της ζωής της στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Το έργο εστιάζει κυρίως στο πολύκροτο διαζύγιό της από τον δεύτερο σύζυγό της, τον 11ο Δούκα του Αργκάιλ, το 1963, την ίδια χρονιά που ξέσπασε η περίφημη υπόθεση Προφιούμο. Ο ίδιος την κατηγόρησε δημόσια ότι κατά τη διάρκεια του γάμου της είχε 88 εξωσυζυγικές σχέσεις. Η λίστα με τα καταγεγραμμένα ονόματα περιλάμβανε υπουργούς, μέλη της βρετανικής βασιλικής οικογένειας και διάσημους καλλιτέχνες. Κατά τη διάρκεια της δίκης, κατατέθηκαν ως αποδεικτικά στοιχεία αποκαλυπτικές πολαρόιντ, ανάμεσά τους και η περιβόητη φωτογραφία «ο ακέφαλος άνδρας», όπως ονομάστηκε από τις εφημερίδες της εποχής, η οποία απεικόνιζε τη δούκισσα γυμνή να έχει ερωτικές περιπτύξεις με έναν άνδρα, του οποίου το πρόσωπο ήταν κομμένο.

Τολμηρή, προκλητική και αιχμηρή, η όπερα με την «πιο άσεμνη άρια που γράφτηκε ποτέ», θεωρείται ένα σύγχρονο κλασικό έργο και μία από βρετανικές όπερες που ανεβαίνουν πιο συχνά τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Το ανέβασμά της στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής Σκηνής ευτύχησε στα χέρια του σκηνοθέτη Αλέξανδρου Ευκλείδη και του αρχιμουσικού Νίκου Βασιλείου, που είχε την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης του εξαιρετικού συνόλου σύγχρονης μουσικής Ergon Ensemble σε ένα έργο υψηλών μουσικών και φωνητικών απαιτήσεων.
Σε ένα σκηνικό ξενοδοχείου, σε οκτώ σκηνές η Αυστραλοβρετανή υψίφωνος Τζαστίν Βιάνι μας ξεναγεί σε ένα κόσμο ματαιοδοξίας και πλούτου, υπερβολικών απαιτήσεων και αδιαφορίας, σε έναν κόσμο που όταν καταρρέει παρασύρει τα πάντα γύρω του.
Μια παράσταση με φως, λάμψη και ευρήματα που ακολουθεί την πολυπλοκότητα του έργου, και κάνει ευδιάκριτη τη σύνδεσή της με την πολιτική πραγματικότητα της εποχής της και την υπόρρητη αλλά ευδιάκριτη κριτική των έμφυλων ταυτοτήτων.



Η ακραία φωνητική γραφή του Τόμας Άντες, που απαιτεί ερμηνευτές με ιδιαίτερη φωνητική και υποκριτική δεξιοτεχνία, υποστηρίζεται, στους υπόλοιπους ρόλους του έργου, από τρεις ακμαίους πρωταγωνιστές της ΕΛΣ, τη Χρύσα Μαλιαμάνη, τον Χρήστο Κεχρή και τον Γιάννη Γιαννίση.
Τα σκηνικά και κοστούμια είναι του Γιάννη Κατρανίτσα, ο οποίος επανέρχεται στην ΕΛΣ μετά την περσινή επιτυχία των Γάμων του Φίγκαρο, οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα και η κινησιολογία του Φώτη Διαμαντόπουλου.
Μια υπέροχη βραδιά!
Στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, στις 27, 31 Οκτωβρίου και 2, 7 και 9 Νοεμβρίου.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr