Ο συγγραφέας του κειμένου για τα ερωτικά του Καραϊσκάκη εξηγεί: Το άρθρο ήταν χιουμοριστικό και γραμμένο μόνο για το facebook

Τέλος στον καυγά που προκάλεσε στα κοινωνικά δίκτυα

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
καραισκάκης

Απάντηση στους μύδρους που δέχθηκε για το κείμενο που έγραψε για την ερωτική ζωή του Καραϊσκάκη και που ανέβηκε στον λογαριασμό του Ελλάδα 2021, δίνει μέσω facebook ο καθηγητής Αριστείδης Χατζής. Οπως σημειώνει το κείμενο ήταν χιουμοριστικό, δεν ήταν επιστημονικό και ήταν προορισμένο να δημοσιευθεί μόνο στο facebook. Γι αυτό και όπως γράφει τον αδικού διάφοροι σοβαροφανείς ανόητοι και κακόπιστοι που τα παίρνουν όλα τοις μετρητοίς.

Σημειώνεται ότι από τους πρώτους που αντέδρασαν ήταν ο διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών κ. Καβαλλιεράκης , πουχαρακτήρισε το κείμενο - στο οποίο ο οπλαρχηγός εμφανίζεται ως ο επιβήτορας του 1821- "γονατογράφημα" και έγραψε:

"Το νέο άρθρο ( μάλλον για γονατογράφημα πρόκειται) του μέλους της Επιτροπής και μόνιμου αρθρογράφου στην ιστοσελίδα της επιτροπής για τον ερωτικο Καραϊσκάκη ο οποιος παρουσιάζεται ως ο επιβήτορας του 21 νομίζω δείχνει απλά ότι ο πάτος συχνά δεν υπάρχει απλά", έγραψε χαρακτηριστικά ο κ. Καβαλλιεράκης.

Οι εξηγήσεις του Αριστείδη Χατζή, αν και πειστικές, δεν απαντούν πώς και γιατί το κείμενο- που όπως λέει ήταν χιουμοριστικό και αποκλειστικά για τα κοινωνικά δίκτυα- αναρτήθηκε στον επίσημο λογαριασμό του Ελλάδα 2021. Και μετά τις αντιδράσεις κατέβηκε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εγραψε ο Αριστείδης Χατζής:

Φίλες και φίλοι, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω το τι ακριβώς κάνω γιατί η κακοπιστία και η ανοησία έχουν περισσέψει.

Εργάζομαι εντατικά, τα τελευταία χρόνια, επικεντρωμένος αποκλειστικά στο 1821. Ετοιμάζω ένα βιβλίο για την Επανάσταση που θα κυκλοφορήσει πρώτα στο εξωτερικό και αμέσως μετά στην Ελλάδα, το 2021. Εργάζομαι, ταυτόχρονα, σε 3 πιο εξιδεικευμένα ερευνητικά πρότζεκτ: η φιλελεύθερη διάσταση του Αγώνα (Εθνοσυνελεύσεις, Συντάγματα, πολιτικά/θεσμικά κείμενα κλπ.), ο Τύπος του Αγώνα (ελληνικός και ξένος) και το πολιτικό έγκλημα στη διάρκεια της Επανάστασης.

Κάθε μήνα η εφημερίδα Καθημερινή δημοσιεύει ένα άρθρο μου που σχετίζεται με τα παραπάνω. Αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής καμπάνιας του ΚΕΦΙΜ με θέμα τα "φιλελεύθερα χαρακτηριστικά της Επανάστασης". Επιπλέον το Protagon δημοσιεύει πιο αραιά, εκτενέστερα κείμενά μου για την ίδια περίοδο (όπως αυτό με θέμα την επιτυχή αντιμετώπιση της επιδημίας από τον Καποδίστρια ή το άλλο με θέμα τη ναυμαχία του Γέροντα).

Τα τελευταία 2-3 χρόνια έκανα και κάτι ακόμα που πλέον έχω διακόψει. Καθώς βρίσκομαι κλεισμένος στο γραφείο μου και εργάζομαι εντατικά πάρα πολλές ώρες κάθε μέρα, βυθισμένος μέσα στις πηγές και τα αρχεία της Επανάστασης, ανακαλύπτω διάφορα μικρά διαμαντάκια. Κείμενα, μικροιστορίες, άγνωστα περιστατικά. Ορισμένα από αυτά θέλησα να τα μοιραστώ μαζί σας εδώ και η θερμή υποδοχή σας με ενθάρρυνε να συνεχίσω. Ένα από αυτά ήταν και το κείμενο με θέμα την ερωτική ζωή του Καραϊσκάκη, που το ανέβασα στη γιορτή του …Αγίου Βαλεντίνου (14/2). Ήταν, προφανώς, ένα χιουμοριστικό κείμενο αλλά και ανθρώπινο, για έναν ήρωα που, όπως θα δείτε στο βιβλίο μου, η Επανάσταση αποτελεί το Bildungsroman του. Τον θεωρώ την πιο συναρπαστική προσωπικότητα της εποχής του, ιδιαίτερα όπως αυτή η προσωπικότητα εξελίσσεται. Πιο ενδιαφέρουσα ακόμα και από αυτές των άλλων πρωταγωνιστών μου, του Μαυροκορδάτου, του Κολοκοτρώνη, του Καποδίστρια, του Βύρωνα, του Κυριακούλη, του Δημήτριου Υψηλάντη. Γιατί ο Καραϊσκάκης αλλάζει όσο κανείς άλλος, μεταμορφώνεται κυριολεκτικά, η Επανάσταση βγάζει από μέσα του κάτι που κι αυτός ο ίδιος δεν ήξερε ότι υπάρχει. Αν έχετε διαβάσει την τριλογία του Καραγάτση και θυμάστε τον Μίχαλο Ρούση, θα με καταλάβετε.

Αυτά τα κείμενα ήταν γραμμένα για το Facebook και μόνο. Όταν αναδημοσιεύονται αλλού αδικούν εμένα πρώτα απ’ όλα καθώς ο αναγνώστης τους δεν έχει ιδέα πότε, πώς και για πού γράφτηκαν. Αλλά αδικούν και ορισμένους "σοβαροφανείς ανόητους" που κακόπιστοι καθώς είναι τα παίρνουν τοις μετρητοίς. Και τα "κρίνουν" με αυστηρότητα ως τάχα να τα είχα υποβάλλει για δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό. Επιπλέον αυτοί οι άνθρωποι, καθώς δεν έχουν χιούμορ (κάτι που δεν με εκπλήσσει καθόλου), αδυνατούν να το εντοπίσουν ακόμα κι όταν τους χτυπά με ρόπαλο στο κεφάλι: με τα references στον ελληνικό κινηματογράφο (ο Πίπης), με τη διακωμώδηση της πολιτικής ορθότητας (σεξιστές απομνημονευματογράφοι), με την πρόζα που επιλέγω ("πρώτη θέση πίστα"), για να γελάσουμε περισσότερο καθώς σοκαριζόμαστε με την χαριτωμένη αθυροστομία του Καραϊσκάκη που δεν φοβήθηκαν να καταγράψουν ο Γαζής, ο Κασομούλης, ο Αινιάν, ο Βλαχογιάννης και πολλοί νεότεροι. Θα μου πείτε, δεν εντόπισαν το χιούμορ και τη σατιρική διάθεση, δεν τα κατανόησαν ή δεν ήθελαν να τα δουν; Δεν γνωρίζω. Άλλωστε, ως γνωστόν ο ηλίθιος κοιτά πάντα το δάχτυλο.

Δεν ξαναγράφω πια τέτοια σημειώματα γιατί (αυτός είναι ο λόγος) είμαι στο τέλος του γραψίματος και έχω εντατικοποιήσει έρευνα και συγγραφή. Θα επανέλθω κάποια στιγμή, όταν θα έχω χρόνο και όρεξη. Στο μεταξύ παρακαλώ να μην αναδημοσιεύονται αυτά τα κείμενα εκτός Facebook. Για το Facebook γράφτηκαν, ας παραμείνουν εδώ.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ 02 Ιουλ 2020 | 16:27

Ο "Προπομπός" το συλλεκτικό μετάλλιο της "Ελλάδα 2021" στην ΠτΔ από τη Γιάννα Αγγελοπούλου [ΕΙΚΟΝΕΣ]

Αποκαλυπτήρια για το συλλεκτικό μετάλλιο που εκδίδει η Επιτροπή "Ελλάδα 2021" με αφορμή τα 200 χρόνια από την Επανάσταση

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ 24 Ιουν 2020 | 12:19

Κεφάτη η Γιάννα Αγγελοπούλου στο μουσείο Τσιτσάνη - Τραγουδά "Στα Τρίκαλα στα δυο στενά"

Έκανε την έκπληξη η κ. Αγγελοπούλου. Τραγούδησε ρεμπέτικα στα Τρίκαλα.

ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ 15 Ιουλ 2020 | 08:05

"Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός": Που θα γίνουν οι εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα

270 εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, χορού και εικαστικών, 71 παραγωγές σε 122 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, σε 43 περιφερειακές ενότητες.

ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΗΧΟΣ 14 Ιουλ 2020 | 23:03

Μοναδικό: Πώς ακούγονταν οι ψαλμωδίες στην Αγία Σοφία - Το μεγαλειώδες κενό κάτω από τον τρούλο [Βίντεο]

Το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ κατάφερε να "ζωντανέψει" τους ήχους από τις πολυπληθείς χορωδίες που έψαλλαν στο λίκνο του Χριστιανισμού

ΜΕ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 12.950.000 ΕΥΡΩ 13 Ιουλ 2020 | 12:53

Ξεκινά η αποκατάσταση του ιστορικού Αχίλλειου της Κέρκυρας

Συγκροτείται ομάδα εργασίας παρακολούθησης των εργασιών.

ΘΛΙΨΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ 12 Ιουλ 2020 | 11:38

Έφυγε από τη ζωή ο φιλέλληνας Maurice Born που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας

"Δεν λημοσμονούμε την βιβλική μορφή του, στο ντοκιμαντέρ του Πάνου Καρκανεβάτου : "Απόκοπος ή Σπιναλόγκα"

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 10 Ιουλ 2020 | 20:00

Το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς που αντιστέκεται στην κρίση

Τα βιβλιοπωλεία Ατραπός κρατούν συντροφιά στους αναγνώστες, όπως ακριβώς έκαναν και την περίοδο της καραντίνας

ΛΟΓΩ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ 09 Ιουλ 2020 | 18:38

Όλα τα μέτρα για το Φεστιβάλ Επιδαύρου - Μάσκες, κλειστά κυλικεία και 45% πληρότητα [Βίντεο]

Το Φεστιβάλ ανακοίνωσε σήμερα τα ειδικά μέτρα που θα τηρήσει για κοινό, καλλιτέχνες και εργαζόμενους, με φόντο την πανδημία.

ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ. 09 Ιουλ 2020 | 16:07

Το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο με "Πέρσες" και "Λυσιστράτη"

Και φέτος, πιστό στο ετήσιο ραντεβο με το κοινό, τo Eθνικό Θέατρο δίνει το παρών στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου

ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ 09 Ιουλ 2020 | 09:43

Πέντε νέες ταινίες και κλασικές επανεκδόσεις αυτή την εβδομάδα

Προβάλλονται σε επανέκδοση και νέες ψηφιακές κόπιες, η αριστουργηματική "Δίκη" του Όρσον Γουέλς, "Η Νύχτα του Κυνηγού" του Τσαρλς Λότον.

ΤΑ ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑ 09 Ιουλ 2020 | 09:05

Αλλάζει η Πειραϊκή - Προστασία και ανάδειξη του Θεμιστόκλειου Τείχους [εικόνες]

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι επιεικώς απαράδεκτη.

ΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ 08 Ιουλ 2020 | 19:31

NYT για Αγία Σοφία: Φόβος για τα μοναδικά ψηφιδωτά - Τι επισημαίνουν ιστορικοί και συντηρητές

Εάν το μουσείο γίνει τζαμί, τα μωσαϊκά θα πρέπει να καλυφθούν κατά τη διάρκεια μουσουλμανικών προσευχών.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 06 Ιουλ 2020 | 19:36

Πέθανε η αρχαιολόγος της Αμφίπολης, Πέπη Λαζαρίδου

Τα τελευταία χρόνια της υπηρεσιακής της καριέρας μοιράστηκε την αγάπη της για τη γη της Μακεδονίας με τη δουλειά της στην Εφορεία της Ακρόπολης.