Η είδηση θανάτου του Σωτήρη Τσόγκα προκάλεσε θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο και σε όσους συνεργάστηκαν μαζί του κατά την πορεία του στο θέατρο και την υποκριτική. Ο ηθοποιος πέθανε αιφνίδια σε ηλικία 75 ετών.
Η κηδεία του τελέστηκε σήμερα στου Ζωγράφου, όπου συγγενείς, φίλοι και άνθρωποι του θεάτρου βρέθηκαν στο κοιμητήριο για να τον αποχαιρετήσουν, σε κλίμα βαθιάς οδύνης και συγκίνησης.
Η εξόδιος ακολουθία έγινε νωρίς το μεσημέρι. Από νωρίς στο κοιμητήριο βρέθηκε η σύζυγός του Μαίρη Ραζή, στην κυριολεξία συντετριμμένη, με αγαπημένα της πρόσωπα στο πλευρό της.

Δίπλα της σε όλη τη διάρκεια της τελετής βρισκόταν η κόρη της, Κοραλλία Τσόγκα, που τη στήριζε στην αποχαιρετιστήρια αυτή στιγμή.

Στο τελευταίο αντίο έδωσαν το παρών πρόσωπα από τον καλλιτεχνικό χώρο και το ευρύτερο δημόσιο πεδίο. Ανάμεσά τους ήταν οι: Χάρης Ρώμας, Άννα Φόνσου, Σπύρος Μπιμπίλας, Παύλος Ορκόπουλος, Δημήτρης Φραγκιόγλου, Περικλής Λιανός, Βασίλης Χαλακατεβάκης, Μίνα Χειμωνά, Σταμάτης Μαλέλης και Μάρκος Τάγαρης.


Η Μαίρη Ραζή είχε αποχαιρετήσει δημόσια τον σύζυγό της και μέσα από ανάρτηση στα social media, γράφοντας "Πάει ο Σωτήρης πάει! Όρθιος! Η τελευταία φωτογραφία μετά την τελευταία παράσταση πάνω στην σκηνή. Δεν το αντέχω".



Ποιος ήταν ο ηθοποιός Σωτήρης Τσόγκας
Ο Σωτήρης Τσόγκας αποφοίτησε από την DeutscheSchuleAthen - Doerpfeld Gymnasium και από τη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Θεατρικά σεμινάρια έκανε στο Τούμπιγκεν της Γερμανίας.
Υπήρξε μέλος του ΔΣ του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιιών και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.
Ακόμη, ήταν ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Οδού Ερμού-Πρόβα, της Πειραματικής Σκηνής "Οι Μύστες" και του Πρότυπου Κέντρου Αποφυγής Άγχους "η ευ-θυμία".
Ως ηθοποιός πρωταγωνίστησε σε 45 παραστάσεις. Συμμετείχε από το 1972 (με ειδική άδεια) στους θιάσους: Mυράτ - Ζουμπουλάκη (Θέατρο Αθηνών), όπου ερμήνευσε βασικούς ρόλους σε δεκάδες έργα του κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου (μέχρι το 1982), καθώς και σε τραγωδίες: "Αντιγόνη" Σοφοκλέους και "Εκάβη" Ευριπίδου στο Ηρώδειο και σε άλλα αρχαία Θέατρα ,της Άννας Φόνσου (Θέατρο Ορβο), Χρήστου Πολίτη - Αντύπα (Απλό Θέατρο), Δημήτρη Ιωακειμίδη (Πολύτεχνο), σε άλλους αθηναϊκούς θιάσους και στο θέατρο "Πρόβα".

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 παρουσίασε μαζί με τον μακαριστό δάσκαλό του, Δημήτρη Μυράτ, από σκηνής του Θεάτρου Αθηνών, το "Συμπόσιο" του Πλάτωνος και το "Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο" στη Δημοτική, σε παγκόσμιες πρώτες.
Σκηνοθέτησε συνολικά 50 έργα, κλασσικά και σύγχρονα, ελληνικά και ξένα, σε περιφερειακά θεατρικά σχήματα, και στο Θέατρο "Πρόβα" όλα τα έργα από το 1993 έως το 2019.
Ως καθηγητής δίδαξε από το 1987 σε σεμινάρια του ΥΠΠΟΑ, στο Ευρωπαϊκό Κολλέγιο Αθηνών, στις σχολές "Antenna", "Star", "Η Πρόβα", "ΙΕΚ Δομή", "Ελληνοαμερικανική Ένωση", Πανεπιστήμιο "Λομονόσοφ" της Μόσχας, στο ΑΠΘ και στις Αγροτικές Φυλακές Τίρυνθας.
Είχε λάβει πλήθος βραβείων όπως το α' βραβείο ανδρικού ρόλου, βραβείο σκηνοθεσίας από το 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Διαβαλκανικού Θεάτρου, α' πανελλήνιο βραβείο ποιήσεως της ΕΝΕΛ, α' βραβείο διδασκαλίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Δραματικών Σχολών "Υπερίων" και το χρυσό μετάλλιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τον Διεθνή Πολιτιστικό Οργανισμό "Το Καφενείο των Ιδεών".
Το 2021 του απονεμήθηκε βραβείο για την πολιτιστική προσφορά του από την Ακαδημία των Τεχνών.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr