Follow us

Στέγη ιδρύματος Ωνάση: "2020: OBSCENE - Μια περφόρμανς για τον ερωτισμό και το "άσεμνο"

"I am a woman, not a fool" δηλώνει η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή και στήνει στη Στέγη μια περφόρμανς - μανιφέστο για την ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Obscene_Bachzetsis

Καρέ από το Blowup, την πολύκροτη ταινία του Michelangelo Antonioni, ή στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες; Το σκηνικό του 2020: Obscene της Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τα χτυπητά χρώματα και τις κάμερες που καταγράφουν τα πάντα, είναι στο όριο. Όπως και όλα όσα συμβαίνουν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης από 16 έως 18 Δεκεμβρίου στα 85 λεπτά αυτής της περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.

Ελληνικής καταγωγής περφόρμερ, χορογράφος και εικαστική καλλιτέχνις με έδρα τη Ζυρίχη και σημαντικούς σταθμούς και συνεργασίες στην καριέρα της –MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans Άμστερνταμ κ.ά.– η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, στο 2020: Obscene, χρησιμοποιεί το σώμα, το κείμενο και την εικόνα για να διερευνήσει τα ασαφή όρια του "άσεμνου" (obscene) επί σκηνής (on scene).

Από κοινού με τρεις ακόμα περφόρμερ, η χορογράφος εστιάζει στη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα και την υπερβάλλουσα κειμενικότητα. Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού.

Οι περφόρμερ έρχονται αντιμέτωποι με την ίδια τους τη σωματικότητα – με τις αντινομίες ανάμεσα στη διαίσθηση και στη χειρονομία, στο φως και στη νύχτα, στη χορογραφική παρτιτούρα και στο σενάριο, στον κανόνα και στη μορφή, στη σύλληψη και στη δράση. Το έργο, συνεπώς, δεν αμφισβητεί μονάχα το ανατρεπτικό και το κανονιστικό στην παραστατική τέχνη, αλλά προσφέρεται το ίδιο μέσα από την υπερβολή ως μια ριζοσπαστική διακοπή μορφοποιήσεων, χειρονομιών, πολιτισμικών μοτίβων και αρχετύπων.

Στέγη ιδρύματος Ωνάση: "2020: OBSCENE - Μια περφόρμανς για τον ερωτισμό και το "άσεμνο"

Συντελεστές

Σύλληψη & Χορογραφία: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή

Συνεργάτης σε Σύλληψη & Σκηνικά: Σωτήρης Βασιλείου

Συνεργάτρια σε Σύλληψη & Δραματουργία: Dorota Sajewska

Δημιουργία & Ερμηνεία: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, Owen Ridley-Demonick, Tamar Kisch, Σωτήρης Βασιλείου

Σχεδιασμός Ήχου: Tobias Koch

Τεχνικός ήχου: Alban Schelbert

Σχεδιασμός Κοστουμιών & Εννοιολογικές Συμβουλές και Έρευνα: Christian Hersche, Ulla Ludwig, Laurent Hermann Progin

Σχεδιασμός Επικοινωνίας: Julia Born

Φωτογραφία: Melanie Hofmann

Φωτογράφιση Κομμώσεων & Μακιγιάζ: Delia Sciullo

Τεχνική Διεύθυνση & Σχεδιασμός Φωτισμών: Patrik Rimann

Τεχνική ομάδα: Alban Schelbert, Jon Brunke, Phil Hills, Valentin Biller

3 Channel Video Work: //

Σύλληψη: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Michał Englert

Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή σε συνεργασία με τον Michał Englert

Κάμερα: Michał Englert

Μοντάζ Βίντεο: Σωτήρης Βασιλείου, Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή

Ερμηνεύουν: Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, Owen Ridley-Demonick, Tamar Kisch, Σωτήρης Βασιλείου

Κομμώσεις & Μακιγιάζ: Delia Sciullo, Giada Marina Giorgio

Βοηθός Κάμερας: Paweł Żelasko

Τεχνικός Ψηφιακής Εικόνας: Marcin Boguszewski

Σύνθεση Ήχου & Μιξάζ: Tobias Koch

Ηχογράφηση: Arian Frank

Σχεδιασμός Κοστουμιών: Christian Hersche, Ulla Ludwig, Laurent Hermann Progin

Παραγωγή & Διεύθυνση Περιοδείας: Association All Exclusive, Franziska Schmidt

Βοηθός Παραγωγής: Juliana Simonetti

Ευχαριστίες στους: DelgadoFuchs και τη Jia-Yu Corti για τη συμμετοχή τους στην έρευνα του Open Studio, καθώς επίσης στον Bernhard la Dous και τη Charlotte Holstein

Με την υποστήριξη: του συμφωνητικού συνεργατικής υποστήριξης ανάμεσα στον Δήμο της Ζυρίχης, το Καντόνι της Ζυρίχης και την Pro Helvetia—Swiss Arts Council, καθώς και των Ernst Göhner Stiftung, Ernst und Olga Gubler-Hablützel Stiftung, Jacqueline Spengler Stiftung

Συμπαραγωγή: Kunsthaus Zürich, Kaserne Basel, Dampfzentrale Bern, L’Arsenic–Centre d’art scénique contemporain Lausanne, ADN Neuchâtel, Tanzquartier Wien, Gessnerallee Zürich

Αυτή η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή στο πλαίσιο του Programmers’ Fund of Reso—Dance Network Switzerland, με την υποστήριξη του Pro Helvetia—Swiss Arts Council.

Obscene_Bachzetsis

Διαβάστε περισσότερα

-Γεννημένη στην Ελβετία, από Ελβετίδα μητέρα και Έλληνα πατέρα, η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή αυτοσυστήνεται ως "ξεριζωμένη", χωρίς να αναφέρεται στην καταγωγή ή στην ταυτότητά της προκειμένου να ορίσει την πολιτική και αισθητική τοποθέτησή της. "Δεν είχα την αίσθηση του ανήκειν μέσα στη γλώσσα ή στον τόπο. Γι’ αυτό και ήθελα να δημιουργήσω μια τέτοια αίσθηση για τον εαυτό μου. Να δημιουργήσω έναν χώρο όπου θα μπορώ να υπάρχω" λέει.

-Έκανε το χορογραφικό της ντεμπούτο το 2001, με την παράσταση "Perfect”. Έκτοτε, έχει παρουσιάσει περισσότερα από 30 έργα, σε συνεργασία με κορυφαίους πολιτιστικούς οργανισμούς, όπως το ΜοΜΑ της Νέας Υόρκης και την Tate Modern του Λονδίνου.

-Συμμετείχε στην documenta 14 (Αθήνα/Κάσελ, 2017), με την περφόρμανς "Private Song”, όπου εξερεύνησε ζητήματα φύλου και πολιτιστικών κατασκευών πάνω στα έμφυλα πρότυπα.

-Στα μάτια της Μπαχτσετζή, η ποπ κουλτούρα, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και ο κόσμος του διαδικτύου παράγουν τα νέα μοτίβα του σύγχρονου χορού. Η ίδια ερμηνεύει τον χορό ως μια πολυφωνική γλώσσα όπου διασταυρώνονται πολλοί δημιουργικοί χώροι: από τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική μέχρι τη φωτογραφία, το βίντεο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και τη βιομηχανία του πορνό.

Obscene_Bachzetsis

Λίγα λόγια για την Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή

Η χορογράφος και εικαστική καλλιτέχνις Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή δημιουργεί χώρους –στη διατομή του χορού, της περφόρμανς, των εικαστικών τεχνών και του θεάτρου– στους οποίους το σώμα μπορεί να λειτουργήσει ως καλλιτεχνικός και κριτικός μηχανισμός. Η δουλειά της ερευνά τις χορογραφίες του σώματος και το πώς ο πολιτισμός προσφέρει πηγαίο υλικό για τις χειρονομίες, τις εκφράσεις και τις φαντασίες μας. Μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση, εξετάζει την αλληλεπίδραση των αποκαλούμενων "δημοφιλών/ποπ" ή "εμπορικών" ιδιωμάτων (διαδικτυακά μέσα, βίντεο κλιπ, τηλεόραση) και των "τεχνών" (μπαλέτο, σύγχρονος χορός, περφόρμανς). Ο τρόπος κατοίκησης και επιτέλεσης του σώματός μας, τόσο στην καθημερινή ζωή μας όσο και πάνω στη σκηνή –μέσω στερεοτύπων και αρχετύπων, επιλογής και κλισέ– είναι ένα ερώτημα που εξακολουθεί να διαμορφώνει την πρακτική της. Στις παραστάσεις της, η Μπαχτσετζή θίγει τους στερεοτυπικούς τρόπους αναπαράστασης του θηλυκού σώματος στην ποπ κουλτούρα, στον κόσμο του θεάματος και στη βιομηχανία του σεξ, χρησιμοποιώντας αυτούς τους τρόπους για να οικοδομήσει μια νέα, αυτοστοχαστική και χειραφετητική επίσημη γλώσσα.

Η Μπαχτσετζή είναι απόφοιτη του Καλλιτεχνικού Λυκείου της Ζυρίχης (1995) και της Ακαδημίας Θεάτρου Dimitri της ελβετικής πόλης Βέρσο (1997). Συνέχισε τις σπουδές της στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα περφόρμανς στο Κέντρο Τεχνών Χορού, Εικόνας & Ήχου STUK, στην πόλη Λέβεν/Λουβέν του Βελγίου (1999) και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία Θεάτρου και Χορού DAS του Πανεπιστημίου Τεχνών του Άμστερνταμ (2006).

Έχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία, ανάμεσά τους το Performancepreis Schweiz (Ελβετικό Βραβείο Επιτελεστικής Τέχνης) (2012), το Ελβετικό Βραβείο Τεχνών (2011) και το Migros-Kulturprozent Jubilee Award (2007). Από το 2001, οπότε άρχισε να εργάζεται ανεξάρτητα, η Μπαχτσετζή έχει δημιουργήσει πάνω από τριάντα έργα, τα οποία έχουν παρουσιαστεί παγκοσμίως, σε χώρους όπως το MoMA (Νέα Υόρκη), το Stedelijk Museum (Άμστερνταμ), η Tate Modern (Λονδίνο), το Museo Jumex (Πόλη του Μεξικού), το ImPULSTanz (Βιέννη), το Julidans (Άμστερνταμ), η Bundeskunsthalle (Βόνη) και το MUDAM (Λουξεμβούργο).

Πληροφορίες παράστασης

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

16 – 18 Δεκεμβρίου 2022

Μικρή Σκηνή

Παραστάσεις: Παρασκευή έως Κυριακή 21:00

Διάρκεια παράστασης: 85’

Εισιτήρια

Κανονικό: 7 €, 15 €

Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5 - 9 άτομα: 12 €

Παρέα 10+ άτομα:11 €

Κάτοικος Γειτονιάς: 7 €

Ανεργίας, ΑμεΑ: 5 €

Συνοδός ΑμεΑ: 10 €

Έναρξη προπώλησης: Τρίτη 29/11, 17:00

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Η υπηρεσία digital ticket / print@home είναι διαθέσιμη για τις online αγορές εισιτηρίων. Ανοίξτε το pdf στη smart συσκευή σας, εναλλακτικά αποθηκεύστε το εισιτήριό σας στο android ή IOS wallet σας ή τυπώστε το και μπείτε απευθείας στην αίθουσα.

ΓΡΑΜΜΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
2111981784

ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ

2130178200

ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΑμεΑ

2130178036 και infotickets@onassis.org

ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ (Συγγρού 107)
Τα ταμεία της Στέγης λειτουργούν μόνο τις ημέρες των παραστάσεων

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΓΚΛΟΡΙΑ 28 Ιαν 2023 | 00:37

Παιχνιδοποιός: Το sold out θρίλερ της Αθήνας συνεχίζεται για 8 μόνο παραστάσεις

Το ανατριχιαστικό θρίλερ του χολιγουντιανού σταρ Γκάρντνερ ΜακΚέυ, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, που έγινε talk of the town της θεατρικής Αθήνας σημειώνοντας απανωτά sold out από την πρώτη μέρα παραστάσεων, παίρνει νέα και τελευταία παράταση.

ΜΙΑ "ΜΕΓΑΛΗ" ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 20 Ιαν 2023 | 20:24

Θλίψη στο χώρο του θεάτρου: Πέθανε η μεγάλη πρωταγωνίστρια Ελεάνα Απέργη

Συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους του ελληνικού θεάτρου και σινεμά. Είχε ανοίξει το δικό της θέατρο με τον σύντροφό της Διονύση Παγουλάτο.

ΤΟ ΘΕΙΚΟ ΚΟΡΜΙ ΤΗΣ 13 Ιαν 2023 | 11:06

Θεά στα 49 της: Η Δήμητρα Ματσούκα ποζάρει με σούπερ μίνι σκωτσέζικη κολεγιακή φούστα και μοιάζει με σέξι μαθήτρια

Η 48χρονη Δήμητρα Ματσούκα δείχνει το θεϊκό κορμί της με σούπερ μίνι σκωτσέζικη κολεγιακή φούστα και μοιάζει με μαθήτρια κολεγίου.

ΑΠΟ 30 ΑΤΟΜΑ 11 Ιαν 2023 | 20:01

Ιδρύεται Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου από 30 επιχειρηματίες - Ποιοι είναι

Τα ιδρυτικά μέλη της Ένωσης λειτουργούν ή/και εκμεταλλεύονται πάνω από 40 θέατρα στην ελληνική επικράτεια.

ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ 10 Ιαν 2023 | 09:09

Σωτήρης Τσαφούλιας: Ο δημιουργός του Ετερος Εγώ σκηνοθετεί ένα φιλοσοφικό και βαθιά ερωτικό έργο στο θέατρο

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας, επιστρέφει στο θέατρο, αυτή τη φορά με το έργο Επισκέπτης" του Ερίκ Eμμανουέλ Σμιτ. Ενα έργο έντονο σε συναισθήματα και αντιπαραθέσεις, ιδέες και αναζητήσεις.

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ FACEBOOK 03 Φεβ 2023 | 21:52

Ελένη Ράντου: Γιατί δεν συμμετείχε στην απεργία των ηθοποιών και άνοιξε το θέατρό της

Η Ελένη Ράντου θέλησε να τοποθετηθεί για το φλέγον ζήτημα με το Προεδρικό Διάταγμα και για την απεργία που έκαναν οι συνάδελφοί της

Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 03 Φεβ 2023 | 20:50

Η Le Monde αποθεώνει "Το Βραχιόλι της Φωτιάς" - "Μια σειρά θυμίζει επιτέλους τη μοίρα των Εβραίων της Θεσσαλονίκης"

"Το Βραχιόλι της Φωτιάς" αναφέρεται στην τύχη μιας εβραϊκής οικογένειας από τη Θεσσαλονίκη του 20ου αιώνα και θα προβάλλεται από τις 4 Φεβρουαρίου στη δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ.

03 Φεβ 2023 | 19:22

Φεβρουάριος στη Βαμβακού: Πολυάριθμες δραστηριότητες και εκδηλώσεις για τον μήνα των Αποκρεών

"Τον Φλεβάρη μη φυτέψεις ούτε να στεφανωθείς", αλλά στη Βαμβακού να ’ρθεις!

ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΑ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 03 Φεβ 2023 | 07:10

Τρομερό ροκ πάρτι: Παπαδόπουλος, Γιοκαρίνης, Ζιώγαλας και Μηλιώκας ξανά στη Σφίγγα!

Άρωμα παλιού ελληνικού ροκ θα μυρίσει στη μουσική σκηνή "Σφίγγα". Εκεί θα συναντηθούν ο Λάκης Παπαδόπουλος, ο Γιάννης Γιοκαρίνης, ο Νίκος Ζιώγαλας και ο Γιάννης Μηλιώκας.

ΣΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΝΤΙΟ 02 Φεβ 2023 | 20:21
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ 02 Φεβ 2023 | 20:02

Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ σάρωσαν στη Γαλλία: Κόπηκαν 466.703 εισιτήρια στην πρεμιέρα της νέας ταινίας

Η ταινία "Αστερίξ και Οβελίξ. Στον δρόμο για την Κίνα" αναμένεται να κυκλοφορήσει στις περισσότερες χώρες του κόσμου, όχι όμως και στην Κίνα

ΜARIA JOAO PIRES 02 Φεβ 2023 | 19:00

Festival Strings Lucerne: Μια βραδιά αποκλειστικά με έργα Beethoven

Η θρυλική πιανίστα στο Τρίτο κοντσέρτο και το διακεκριμένο ελβετικό σύνολο στην Τρίτη συμφωνία.

ΤΕΛΟΥΣΑΝ ΥΠΟ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ 02 Φεβ 2023 | 16:11

Επιστρέφουν στην Ελλάδα, 15 μοναδικά αρχαία αντικείμενα- Από την προϊστορική μέχρι τη ρωμαϊκή περίοδο [Εικόνες]

Πρόκειται για ειδώλια, πήλινα και χάλκινα αγγεία, ένα χρυσό διάδημα με φύλλα δάφνης, έναν κορμό γυμνής ανδρικής νεαρής μορφής, ένα χάλκινο αγαλματίδιο γυμνού αθλητή, ένα ζεύγος χάλκινων περικνημίδων και ένα αργυρό νόμισμα (στατήρας).