Οκτώ χρόνια μετά την εξαγγελία του έργου και πέντε χρόνια μετά τη δημοπράτησή του, η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό, το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, φαίνεται να εισέρχεται στην…τελική ευθεία.
Η υλοποίηση της νέας γραμμής μήκους 12,8 χλμ., που περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή), σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, αυξάνει το βαθμό δυσκολίας του έργου και κατ’ επέκταση του χρόνο υλοποίησής του.
Γενική περιγραφή της Γραμμής 4
Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος "U", αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Στις αρχές του 2022 ξεκινά η κατασκευή της γραμμής
Στις αρχές του 2022 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γραμμής μετρό 'Αλσος Βείκου - Γουδή, ενώ το καλοκαίρι του ίδιου έτους θα ολοκληρωθεί η γραμμή μέχρι τον Πειραιά.
Αυτά ανέφερε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Άβαξ Κωνσταντίνος Μιτζάλης σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη νέα γραμμή αναμένεται εντός του Μαρτίου η αποστολή του φακέλλου στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά την έγκρισή του η κατάθεση στη Βουλή για κύρωση. Θα ακολουθήσουν μελέτες, παραλαβή των πρώτων σταθμών από το Αττικό Μετρό στα τέλη του 2021 και η έναρξη εργασιών τοποθετείται στις αρχές του 2022. Τα πρώτα εργοτάξια, όπως εξήγησε ο κ. Μιτζάλης, θα εγκατασταθούν στους σταθμούς Βείκου και Κατεχάκη, σημεία από τα οποία θα ξεκινήσουν οι δύο μετροπόντικες.
Ο όμιλος διεκδικεί συμμετοχή σε οικιστικά έργα στην ανάπλαση του Ελληνικού, εκτιμώντας ότι το φορολογικό πλαίσιο θα ευνοήσει την ανάπτυξη του τομέα. Η Άβαξ προχωρά στην κατασκευή δύο ακόμη οικιστικών έργων, στο Ελληνικό (κοντά στο σταθμό του μετρό, εκτός της έκτασης του παλιού αεροδρομίου) και στις Καλύβες Χανίων που απευθύνονται κυρίως σε ξένους.
Στον τομέα της ενέργειας η Άβαξ ολοκληρώνει ως το τέλος του 2021 την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου (IGB) ενώ αναπτύσσει χαρτοφυλάκιο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ισχύος 300 μεγαβάτ. Επίσης συμμετέχει στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της Volterra, η οποία κατέχει μερίδιο αγοράς 2% το οποίο όπως επισημάνθηκε αναμένεται να αυξηθεί εφόσον ξεπεραστούν τα προβλήματα του νέου τρόπου λειτουργίας της αγοράς (target model).
Η διοίκηση της εταιρίας απέκλεισε το ενδεχόμενο αλλαγών στη μετοχική σύνθεση, ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις ανέφερε πως οι επιχειρηματικές συνεργασίες με την Μυτιληναίος και άλλες επιχειρήσεις θα συνεχιστούν. Σε ερώτηση για τις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο ο κ. Μιτζάλης εκτίμησε ότι η πορεία της Ελλάκτωρ θα είναι ανοδική και σημείωσε ότι ενόψει της ενεργοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης θα χρειαστεί η κινητοποίηση του συνόλου του δυναμικού.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr