
Ένα πρόβλημα που θα μπορούσε να είχε λυθεί από το 2008, προσπαθεί να αντιμετωπίσει το υπουργείο ανάπτυξης με τη χθεσινή ανακοίνωση για την εκκίνηση της λειτουργίας της πλατφόρμας για την απογραφή των ανελκυστήρων σε όλη τη χώρα τόσο στις πολυκατοικίες όσο και στα δημόσια κτίρια. Αυτό δεν είναι άλλο από τα μέτρα ασφαλείας, τη συντήρηση και τη λειτουργία τους καθώς πριν από 17 έτη είχε ψηφιστεί ο σχετικός νόμος.
Το περιθώριο που θα έχουν οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές των πολυκατοικιών μεταφέρεται για τα τέλη Νοεμβρίου και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα γνωρίζουμε επιτέλους πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν στην Ελλάδα και κυρίως πότε έχουν κατασκευαστεί ώστε να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες ανακαίνισης.
Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), Στράτος Παραδιάς, κανείς στην Ελλάδα δε γνωρίζει πόσοι ακριβώς είναι οι ανελκυστήρες, ενώ χαρακτηρίζει την απόφαση αυτή ως ένα καλό πρώτο βήμα.
Ωστόσο, υπάρχουν δύο βασικά προβλήματα, τα οποία χρήζουν λύσης. Το πρώτο, πάντοτε σύμφωνα με τον κ. Παραδιά, είναι το γεγονός ότι υπάρχουν μόλις 17 εταιρίες πιστοποίησης ανελκυστήρων και θα χρειαστεί πάρα πολύ καιρός ώστε πιστοποιήσουν και επιδιορθώσουν τα ασανσέρ. Για αυτό το λόγο και έχει προταθεί η κατηγοριοποίηση των ανελκυστήρων με βάση το έτος κατασκευής, έτσι ώστε να δοθεί βάση στους πιο παλιούς που χρήζουν άμεσα ανακαίνισης.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι το κόστος των εργασιών ανακαίνισης, οι οποίες ανάλογα τη χρονιά κατασκευής μπορεί να κυμανθούν από τις 10 έως και τις 16 χιλιάδες ευρώ. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας, το κόστος αυτό θα είναι ασήκωτο για τις πολυκατοικίες και ειδικά για τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές της Αθήνας με "γερασμένο" κτιριακό απόθεμα. Γεγονός και το οποίο δημιουργεί
Επιπλέον, όπως σχολιάζει δηκτικά, ο κ. Παραδιάς δεν είναι λογικό να ζητάμε από ενοίκους, οι οποίοι είτε λόγω οικονομικών δυσκολιών, αλλά και της λογικής του "φεσιού" στα κοινόχρηστα, να ζητηθεί να καλύψουν ένα τέτοιο ποσό. Για αυτό το λόγο προτείνει την επιδότηση των εργασιών των ανελκυστήρων μέσω ενός ειδικού "Εξοικονομώ", το οποίο θα καλύπτει ένα μέρος του κόστους, ώστε να φανεί η "επένδυση" πιο δελεαστική στους ιδιοκτήτες.
Προσθέτει, δε, πως οι παράμετροι ασφαλείας για τα ασανσέρ έχουν θεσπιστεί από το 2008, αλλά κανείς δεν έχει ασχοληθεί για την εφαρμογή τους, ενώ τονίζει πως πλέον υπάρχει βούληση από το αρμόδιο υπουργείο.
Προτρέπει, του διαχειριστές να δηλώσουν τους ανελκυστήρες, και σχολιάζει πως κανείς δε θα τη "γλιτώσει", καθώς εάν παρέλθει το χρονικό διάστημα που θα μείνει ανοικτή η πλατφόρμα, τότε το ασανσέρ θα σφραγιστεί και δε θα είναι δυνατή η συντήρησή του.
Ποια είναι η διαδικασία για την ηλεκτρονική καταγραφή
Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα τέθηκε σε λειτουργία από τη 1η Αυγούστου με στόχο την πλήρη καταγραφή των ανελκυστήρων που λειτουργούν σε όλη τη χώρα και οι διαχειριστές θα μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα https://elevator.mindev.gov.gr για την πλήρη καταγραφή των ανελκυστήρων.
Το χρονικό περιθώριο που δίνεται είναι έως τα τέλη του Νοεμβρίου και η ηλεκτρονική απογραφή είναι υποχρεωτική ακόμα και για τους απενεργοποιημένους ανελκυστήρες.
Η είσοδος στην πλατφόρμα θα γίνεται με κωδικούς Taxisnet ή με Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης για τους υπεύθυνους λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου και θα πρέπει να καταχωρηθούν τα στοιχεία ιδιοκτήτη, διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου, η διεύθυνση του κτιρίου που είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας, και ο αριθμός στάσεων.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, κάθε ανελκυστήρας αποκτά Μοναδικό Κωδικό Αναγνώρισης (UUID), ο οποίος θα τον συνοδεύει σε κάθε μεταγενέστερη διαδικασία συντήρησης, ελέγχου, ασφάλισης ή μεταβίβασης ακινήτου.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr