
Αρκετά καλή είναι η εικόνα των αστικών συγκοινωνιών, καθώς ο στόλος των λεωφορείων ανανεώνεται με σύγχρονα και νέα οχήματα, ενώ για τον Ηλεκτρικό και τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό Αθήνας οι πολίτες θα πρέπει να κάνουν τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια υπομονή ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση.
Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στο περιθώριο της παρουσίασης της νέας δυνατότητας πληρωμών στα επικυρωτικά του ΟΑΣΑ με κάρτες τραπέζης από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα.
Ο υπουργός επισήμανε ότι εντός του καλοκαιριού θα κυκλοφορούν στην Αθήνα 950 νέα λεωφορεία, καθώς έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις που αφορούν το διαγωνισμό για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων και λεωφορείων που θα χρησιμοποιούν φυσικό αέριο. Ωστόσο, για να μπορούν να κυκλοφορούν τα λεωφορεία αυτά στην Αθήνα χρειάζονται και οδηγοί, με το υπουργείο και τους φορείς του να δίνουν μάχη να προσελκύσει προσωπικό καθώς σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα υπάρχουν αυξήσεις μισθών της τάξης του 30% και του 40%.
Ο υπουργός σχολίασε ότι εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να έχουν προσληφθεί 150 οδηγοί, ενώ ενδεικτικό είναι πως για τις θέσεις αυτές ενδιαφέρον έδειξαν 450 άτομα, ενώ για 9 διοικητικές θέσεις το ενδιαφέρον ήταν αρκετά μεγαλύτερο με 1.900 αιτήσεις.

Πώς αποκτήθηκαν τα νέα λεωφορεία και τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστούν
Ανάδοχοι των διαγωνισμών του υπουργείου υποδομών για την απόκτηση νέων πράσινων λεωφορείων είναι η κινεζική Yutong με τα 140 ηλεκτρικά της λεωφορεία να κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της Αθήνας από το 2024, και για το φυσικό αέριο τα λεωφορεία αναμένεται να παραληφθούν τμηματικά από τις ΙVECO και την ιταλική Industria Italiana Autobus έως και το καλοκαίρι του 2025.
Μάλιστα, ο Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στην τροποποίηση της σύμβασης με τα λεωφορεία φυσικού αερίου, καθώς έγινε δεκτό το αίτημα της αύξησης του τελικού τιμήματος και για τις δύο συμβάσεις με το κόστος της σύμβασης να αυξάνεται κατά 9% και να διαμορφώνεται στα 52 εκατ. € από τα αρχικά 47 εκατ. € για την IVECO και κατά 16% για την Italiana Industria Autobus και να κλειδώνει στα 10,3 εκατ. € από τα 8,1 εκατ. €.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο εταιρείες επικαλέστηκαν το γεγονός των αυξήσεων των τιμών ενέργειας και πρώτων υλών καθώς από την προκήρυξη των διαγωνισμών (σ.σ. Νοέμβριος του 2021) έως και την υπογραφή των συμβάσεων πέρασαν τουλάχιστον τρία χρόνια με αρκετές γεωπολιτικές αλλαγές, όπως οι πόλεμοι σε Ουκρανία και Ισραήλ-Παλαιστίνη καθώς και οι επιθέσεις των Χούθι.
Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, βέβαια, ότι για την τελευταία σύμβαση έπρεπε να περιμένουμε έως τον Ιανουάριο του 2025, καθώς η ιταλική εταιρεία, στην οποία συμμετέχει κατά 30% η τουρκική Karsan του αμφιλεγόμενου μεγιστάνα Inan Kirac, πέρασε από τα σαράντα κύματα προκειμένου να διασωθεί.
Αυτό συμβαίνει καθώς εντός των τελευταίων μηνών έχει περάσει από αρκετές δυσκολίες όπως την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, τις απεργιακές κινητοποιήσεις λόγω του κλεισίματος εργοστασίου και μετακίνησης δεκάδων εργαζομένων και την αλλαγή ονόματος (σ.σ. Πλέον ονομάζεται Menarinibus και στο μετοχικό της κεφάλαιο συμμετέχει κατά 25% και η κινεζική Geely, η οποία είναι βασικός μέτοχος της Volvo).
Εκτός, όμως, από το διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν τρέξει και τα leasing του ΟΑΣΑ, ο οποίος μετέφερε από τα ΚΤΕΛ Αττικής μέσω διαγωνισμού τη διαχείριση των γραμμών Ανατολικής και Δυτικής Αττικής στην Κοινοπραξία των ιδιωτών Maroulis και Panolympia και των ΚΤΕΛ Κορινθίας, Χανίων,-Ρεθύμνου, Θηβών, Σαλαμίνας, Μαγνησίας και Αργολίδας, τα οποία κατέχουν και το μεγαλύτερο μέρος του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας (σ.σ. 83,9% έναντι 16,1% που κατέχουν οι ιδιώτες).
Από αυτό το διαγωνισμό έχουν ξεκινήσει να έρχονται σταδιακά 211 λεωφορεία, τα οποία θα πραγματοποιούν δρομολόγια του ΟΑΣΑ για τα επόμενα οκτώ έτη, ενώ το κοινοπρακτικό σχήμα θα αναλάβει την εγκατάσταση εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) –Τηλεματικής, καθώς και την εγκατάσταση αμαξοστασίων. Επίσης, καλείται να έχει δημιουργήσει δύο νέα αμαξοστάσια στην Ανατολική και τη Δυτική Αττική εντός ενός έτους από την εκκίνηση του έργου.
Νέα λεωφορεία έχουν έρθει, επιπλέον, στην Αθήνα και από το διαγωνισμό της Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ ΑΕ), η οποία είναι η θυγατρική του ΟΑΣΑ για τη διαχείριση και τη λειτουργία του στόλου. Μέσω αυτού θα προστεθούν σύντομα 300 νέα λεωφορεία στο στόλο της πρωτεύουσας με ανάδοχο την Εθνική Leasing. Τα οχήματα αυτά θα τα διαχειρίζεται το προσωπικό της ΟΣΥ για τα επόμενα 10 έτη.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr