Μαζικός είναι ο κίνδυνος που κρύβεται πίσω από τις "αθώες" και αρκετά πιο οικονομικές προσφορές από το διαδίκτυο και πιο συγκεκριμένα από e-shops που έχουν την έδρα τους στην Ασία. Η κατάσταση αυτή, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) βάσει έρευνας που πραγματοποίησε η NielsenIQ, επηρεάζει τόσο την εθνική μας όσο και την ευρωπαϊκή οικονομία.
Τα στοιχεία που παρουσιάζονται καταδεικνύουν με τον εμφατικό τρόπο τον κίνδυνο αυτό καθώς περίπου 8 στους 10 αγοράζουν ερωτηθέντες από ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν έδρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως στην Ασία προσφέροντας χαμηλές τιμές, συνεχή διαφήμιση και ατελείωτες επιλογές.
Κερδίζει η χαμηλή τιμή - Τα ελληνικά μαγαζιά χάνουν
Καθημερινά και απλά προϊόντα, όπως ρούχα, είδη σπιτιού, αλλά και gadgets που αγοράζονταν παλιά από ελληνικά καταστήματα ή e-shops, προσφέρονται πλέον αθρόα από το εξωτερικό και έρχονται σήμερα με πακέτο από την άλλη άκρη του κόσμου. Το βασικό κριτήριο είναι ένα: η χαμηλή τιμή με την ποιότητα, την ασφάλεια, και την προέλευση να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα.
Το ανησυχητικό είναι ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν πλέον σημαντικό μέρος των χρημάτων τους σε αυτές τις πλατφόρμες. Σχεδόν τα μισά χρήματα που δαπανώνται online καταλήγουν εκτός Ε.Ε. Με απλά λόγια, λεφτά που θα μπορούσαν να παραμείνουν στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά, να στηρίξουν θέσεις εργασίας και επιχειρήσεις, φεύγουν κατευθείαν προς την Ασία.
Την ίδια στιγμή, τα ελληνικά φυσικά καταστήματα και τα ευρωπαϊκά e-shops λειτουργούν με υψηλή φορολογία, αυστηρούς ελέγχους και υποχρεωτική συμμόρφωση με ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας. Αντίθετα, οι πλατφόρμες εκτός Ε.Ε. πωλούν μαζικά, φθηνά και δεν είναι υποχρεωμένα να τηρούν το αυστηρό πλαίσιο της Ε.Ε.
Τι αγοράζουν οι Έλληνες από τα φθηνά ασιατικά καταστήματα - Τι ενδοιασμούς έχουν
Οι online αγορές από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε. επικεντρώνονται κυρίως σε τρεις κατηγορίες:
- Μόδα και ένδυση,
- Είδη σπιτιού και μικροαντικείμενα,
- Ηλεκτρονικά και gadgets.
Παρά τη μαζική χρήση πάντως και τη στροφή στα φθηνά προϊόντα, η εικόνα που έχουν οι Έλληνες αγοραστές για τα προϊόντα που αγοράζουν από τις χώρες εκτός Ε.Ε. δεν είναι και η καλύτερη. Αυτό συμβαίνει καθώς μόλις 4 στους 10 χρήστες δηλώνουν υψηλή ικανοποίηση από τις αγορές τους, ενώ η εμπιστοσύνη δεν κινείται σε υψηλά επίπεδα, και υπάρχει αυξημένη επιφυλακτικότητα.
6 στους 10 καταναλωτές θεωρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας "πολύ σημαντικά", ενώ 7 στους 10 χρήστες αυτών των πλατφορμών γνωρίζουν ότι τα προϊόντα που αγοράζουν μπορεί να μην πληρούν αυτά τα standards. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουν να ψωνίζουν.
Σχετικά με τον τόπο προέλευσης των προϊόντων αυτών οι περισσότεροι καταναλωτές αναγνωρίζουν σωστά ότι πλατφόρμες όπως η Temu και η Shein προέρχονται από την Ασία, ενώ η αναγνώριση είναι χαμηλότερη για άλλες πλατφόρμες. Η χώρα προέλευσης φαίνεται να επηρεάζει λίγο όσους ήδη αγοράζουν, αλλά πολύ περισσότερο όσους επιλέγουν να απέχουν.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr