
Δίχασε κοινό και κριτικούς η παράσταση "Σφήκες" του Αριστοφάνη, σε ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου, που ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου.
Υπό συνθήκες καύσωνα στο Αργολικό Θέατρο, οι θεατές παρακολούθησαν μία παράσταση που μάλλον... ενόχλησε αρκετούς, που αποχώρησαν πριν από τη λήξη της σοκαρισμένοι.
Η εν λόγω παράσταση ήταν και η αιτία για να ξεσπάσει ένας πρωτοφανής "πόλεμος ποιότητας" στα social media, για την "Επίδαυρο που μας αξίζει" ή "δεν μας αξίζει".
Η αιρετική δημιουργός, στην πρώτη κάθοδό της στην Επίδαυρο, επιχείρησε να προσαρμόσει το βασικό μήνυμα της αριστοφανικής κωμωδίας στο σήμερα. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση, θέλησε να φωτίσει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας.
Η παράσταση "Σφήκες", που αποτελεί συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το ΚΘΒΕ, βρέθηκε στο στόχαστρο των κριτών των social media, οι οποίοι δεν δίστασαν να "χτυπήσουν" ανελέητα τη σκηνοθέτη της παράστασης, αλλά και τους συντελεστές, με το όνομα της Λένας Κιτσοπούλου να "τρεντάρει" στις πρώτες θέσεις των δημοφιλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης όλο το Σαββατοκύριακο.


Η διαδικτυακή μάχη ξεκίνησε από μία κριτική της παράστασης που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα fragilemag.gr, με τίτλο "'Σφήκες' από τη Λένα Κιτσοπούλου: διασυρμός του θεάτρου με τη σφραγίδα του Εθνικού και του ΚΘΒΕ". Αυτή λοιπόν η τοποθέτηση, που έκανε λόγο για "απάτη", για "χυδαίο και ωμό φασισμό" και για "θλιβερό" αποτέλεσμα, αρκούσε για να αρχίσει η μάχη του πληκτρολογίου, ακόμα και από ανθρώπους που δεν παρακολούθησαν την παράσταση.

Τα σχόλια Ελενας Ακρίτα και Πέτρου Τατσόπουλου:
Με μία ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook, η συγγραφέας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ελενα Ακρίτα, τονίζει μεταξύ άλλων πως "η Επίδαυρος θα υπάρχει και μετά από τη Λένα Κιτσοπούλου".
Ολόκληρη η ανάρτησή της:
Δε βλέπω Κιτσοπουλου, δεν την αντέχω. Δυο παραστάσεις της έχω δει, μού φτάνουν και μού περισσεύουν.
Όμως η Επιδαυρος θα υπάρχει και μετά απ’ αυτή.
Όπως υπήρξε και πριν.
Τότε που επί δεκαετίες, λιωναμε τις σπαντριγιες μας για να δούμε την κάθε βαρετή, στομφώδη, χυδαία, μεγαλόστομη αηδία που ανέβαζαν οι κλίκες βολεμένων δημιουργών, θιασαρχών, ημετερων, μεταφραστών-κριτικών, παραγωγών ό,τι να ‘ναι, βαριεστημένων κορυφαίων του Χορού, ηθοποιών-δημοσίων υπαλλήλων του Εθνικού και τηλεαστερων με πρόσφατο σουξέ στη φαρέτρα τους. Και κάτι νούμερα (ξεχασμένα σήμερα πια) που νόμιζαν ότι τη σκηνοθεσία τούς την υπαγόρευε ο Αισχύλος στ’ αυτί.
Ηταν η Επίδαυρος των ολίγων και εκλεκτών #not που διαχρονικά λυμαίνονταν το Αρχαίο Θέατρο σαν να ήταν το αμπέλι του παππού τους.
Κι επιβίωσε.
Τους έγραψε όλους κι επιβίωσε.
Ως θεατές έχουμε βαρεθεί, έχουμε σιχαθεί, έχουμε εξαγριωθεί, έχουμε δει ξεπέτες, έχουμε φύγει τρέχοντας από παραστάσεις όπου οι αρχαίοι συγγραφείς κατακρεουργούντο με τις πλέον σαδιστικές μεθόδους.
Όμως η Επιδαυρος είναι πάντα εκεί.
Και θα είναι πάντα εκεί.
Και πριν την Κιτσοπούλου και μετά την κάθε Κιτσοπουλου. Συνεπως….
Βάλτε το μαχαίρι στο θηκάρι.
Και ήρεμα λίγο, εχουμς και καύσωνα….

Αλλά και ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος, σε ανάρτησή του, σχολιάζει με αιχμηρό τρόπο την παράσταση "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου.
Η ανάρτησή του:
Σχόλια στο Twitter για την παράσταση "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου:
Απάτη - φόλα - κοροϊδία, η παράσταση #Σφήκες της #Κιτσοπούλου. Καμιά σχέση με Αριστοφάνη και θέατρο γενικότερα. Καμία θέση σε Επίδαυρο. Οι ηθοποιοί εμφανώς επηρεασμένοι από το κοινό που αποχωρούσε κατά δεκάδες δεν πίστευαν αυτό που παρουσίαζαν. pic.twitter.com/dXpSa0lBb4
— Eva Kalavri (@EvaKalavri) July 16, 2023
Οσοι πηγαινουμε Επιδαυρο σχεδον σε ολες τις παραστασεις εχουμε παρακολουθησει βημα βημα την παρακμη του χωρου εδω και τριαντα χρονια.
— Ιωαννα Λαπαθιωτου (@ILapathiotou) July 16, 2023
Μονη σταθερα αξιοπρεπων παραστασεων, ηταν το Εθνικο Θεατρο, και το Θεατρο Τεχνης.
Το Τεχνης τελειωσε, και το Εθνικο παραδοθηκε στην Κιτσοπουλου.
Τι κακός χαμός με την Κιτσοπούλου...Και τι έγινε δηλαδή, έστησε μια παράσταση στα μέτρα και στα γούστα της που δεν συνέπεσαν με τα δικά σας...Αλλά φίλοι μου αυτή είναι η καλλιτέχνης και έτσι ήθελε να εκφραστεί...δεν σας υποχρέωσε κανείς...
— Panagrod (@Panagrod21) July 16, 2023
τώρα θέλω να δω την παράσταση με όλα αυτά που έγιναν να καταλάβω τι δουλειά έχει η μπασκέτα και το τραπέζι από πανηγύρι #Κιτσοπουλου #σφηκες pic.twitter.com/ki7wsLIOZm
— Δηιάνειρα (σύζυγος Ηρακλή) (@sandy_dianeira) July 16, 2023
Σφήκες του Αριστοφάνη από #Κιτσοπούλου. Μακραν η χειρότερη παρασταση του Φεστιβάλ. Ένας σχεδόν παραληρηματικός μονόλογος ο οποίος είχε ως μοναδικό σκοπό να εκθειάσει το Εγω της σκηνοθέτριας με στίχους που μόνο η τραπ μουσική θα ζήλευε.
— Eleni Routsi (@eleni_routsi) July 16, 2023
Κρίμα για το αρχαίο θέατρο. Ειλικρινά. pic.twitter.com/WRh1sQWre4
Και έρχομαι με απορία να αναρωτηθώ αν και τι είδους "γραμμάτια" ξεπληρώνουν οι διοικήσεις του Εθνικού Θεάτρου (είναι η δεύτερη ανάθεση που κάνει στην ίδια ομάδα) ⏩ https://t.co/3ZQVG9DVT9
— LpNIKH 🇬🇷 (@lpniki_09) July 17, 2023
Η Κιτσοπούλου και οι ομοϊδεάτες της χρησιμοποιούν την τέχνη ως φερετζέ της πολιτικής τους προπαγάνδας. Αυτό το υπερτιμημένο νούμερο πληρώνεται από το φορολογούμενο για να ξερνάει στην Επίδαυρο τον εγκεφαλικό της βόθρο
— Κρης Βοσκός (@boskoskres) July 16, 2023
Η κοινωνία που παρακολουθεί Survivor και Κοκλώνη θίχτηκε από την παράσταση της #Κιτσοπούλου.
— dimitris makris (@d1mitrismakris) July 16, 2023
Μπράβο σε όλους τους συντελεστές και στο Εθνικό,που μετά το "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" τολμάει και αντιστέκεται στην αισθητική του σαραντατακατό.
Περί καλλιτεχνικών δρώμενων, κι όσον αφορά τις "Σφήκες" της Λένας Κιτσοπούλου.
— Judge Stalinator Reloaded (@Stalinikos1) July 15, 2023
Εσείς που έχετε προγραμματίσει να δείτε την σημερινή παράσταση στην Επιδαυρο, μπορείτε πολύ απλά να μην πάτε.
Ή...να πάτε, και να δείτε από πρώτο χέρι τι εστί "ο απόλυτος διασυρμός του θεάτρου". pic.twitter.com/tupSDRmK6w
#καυσωνας , Οι άγριες #σφηκες
— Αστραία Μπαλούμη Ευαγγελινή (@AstreaElzin) July 16, 2023
ήλθαν μαζί με τον καύσωνα #Κλέωνα
στην Επίδαυρο. Το κιτς θέαμα της Κιτσοπούλου είναι ο καθρέφτης μιας ολόκληρης κιτσάτης κοινωνίας που βλέπει τον εαυτό της και σοκάρεται. Βλέπει τα πρωινάδικα τα μεσημεριανά τις δίκες των τηλεπάνελ τις " πρώτες "… pic.twitter.com/ls6AMtf2yN
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr