Έρευνα: Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες καταναλωτές;

Τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Έρευνα: Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες καταναλωτές;

Τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μέσω τηλεφωνικής δημοσκόπησης υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα.

Η ποσοτική έρευνα έγινε τηλεφωνικά σε πανελλαδικό δείγμα 758 νοικοκυριών με τυχαία δειγματοληψία και με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και ειδικού λογισμικού.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 48,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σούπερ μάρκετ.

Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (51,3%) χρησιμοποιούν περισσότερες από μία εναλλακτικές επιλογές.

Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες λιανικού εμπορίου έχει μέση τιμή 6,3 φορές τον μήνα. Το 66,4% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι 6 φορές μηνιαίως.

Αναφορικά με το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη, ποσοστό 61,5% των ερωτηθέντων αφήνει έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει.

Ποσοστό 31,4% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ και μόνο το 7,1% υπερβαίνει τα 100 ευρώ σε μία τυπική επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.

Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 56,91 ευρώ. Η μηνιαία δαπάνη των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ εκτιμήθηκε κατά μέσο όρο στα 305,84 ευρώ.

Το 93% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο σούπερ μάρκετ.

Αναφορικά με την μάρκα του κάθε προϊόντος προαποφασισμένο εμφανίζεται το 51% των ερωτηθέντων. Αυτό σημαίνει ότι το 49%, δηλαδή σχεδόν ο ένας στους δύο πελάτες, επιλέγουν μάρκα μέσα στο κατάστημα συγκρίνοντας τις επιλογές που τους δίνει το σούπερ μάρκετ.

Οι ερωτηθέντες δήλωσαν τη σημασία που αποδίδουν όταν ψωνίζουν σε βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων. Εξετάζοντας τη σπουδαιότητα των κριτηρίων επιλογής προϊόντων, βλέπουμε ότι σημαντικότερα θεωρούνται η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές και η ελληνική προέλευση.

Όσον αφορά τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής καταστημάτων σούπερ μάρκετ, η έρευνα έδειξε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων, οι τιμές, η ποικιλία των επιλογών, και οι προσφορές έχουν τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα στην επιλογή καταστήματος από τον καταναλωτή.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη σημασία στα ελληνικά προϊόντα κατά τις αγορές τους.

Συγκεκριμένα, ποσοστό 86,4% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής.

Διευκρινίζεται ότι η ερώτηση αυτή αφορά την πρόθεση του καταναλωτή και δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές, κτλ). Ειδικότερα:

- Ποσοστό 84,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής.

- Ποσοστό 93,8% δηλώνει ότι θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής.

- Ποσοστό 59,1% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα.

- Ποσοστό 91,9% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας.

-Ποσοστό 82,1%πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας.

Στα παραπάνω δεδομένα, διακρίνεται σύμφωνα με την έρευνα, να κυριαρχεί το καταναλωτικό κίνημα για τη στροφή στο Made in Greece που προέκυψε από προβληματισμό για τις αιτίες της κρίσης. Ιδιαίτερη σημασία έχει η ορθολογική αντιμετώπιση του θέματος και η κατανόηση από το σύνολο σχεδόν των καταναλωτών της σημασίας που έχει η στήριξη των εγχώριων προϊόντων για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την αντιμετώπιση της ανεργίας. Πρόκειται για στάσεις ωριμότητας και συμπεριφορές αυτοσυντήρησης που αναπτύσσονται στην ελληνική κοινωνία.

Αναφορικά με τις αλλαγές που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών σημειώνεται ότι οι επιλογές δεν επροέκυψαν τα εξής:

- Το 31,4% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα.

- Το 40,4% αγοράζει λιγότερα προϊόντα.

- Το 72,4% συγκρίνει τιμές σε προϊόντα και καταστήματα.

- Το 37,6% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό

37,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η οικονομική κατάσταση του έγινε χειρότερη εντός του 2018, το 53,4% δήλωσε ότι παρέμεινε αμετάβλητη και το 8,8% δήλωσε ότι βελτιώθηκε.

Επίσης, ποσοστό 28% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η οικονομική κατάσταση του θα επιδεινωθεί εντός του 2019, το 58,8% πιστεύει ότι θα μείνει αμετάβλητη και το 13,2% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί.

Σημειώνεται ότι το 26,1% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι αγορές του θα είναι λιγότερες στο 2018, το 67,7% πιστεύει ότι θα είναι αμετάβλητες και το 6,2% εκτιμά ότι θα είναι περισσότερες.

Φωτο: Shutterstock

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ 30 Οκτ 2020 | 13:11

Η Zoom αξίζει πλέον όσο και η ExxonMobil

Ότι αξία έχει η ExxonMobil έχει πλέον και η πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Zoom

ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 30 Οκτ 2020 | 12:10

Έρχεται πόλεμος για τα εργασιακά: Βρούτσης: 8ωρο με ευελιξία - Στα χαρακώματα ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ

Ο υπουργός Εργασίας δεσμεύεται για εκτενή διάλογο και υπόσχεται ότι παραμένει μεν το 8ωρο αλλά με "ευελιξία". Η αντιπολίτευση κάνει λόγο για εργασιακό οδοστρωτήρα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ 30 Οκτ 2020 | 11:32

Τράπεζα Πειραιώς: Νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου - Ποιους αφορά - Ολες οι παροχές

Νέο πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης εργαζομένων ανακοίνωσε η Τράπεζα Πειραιώς.

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΘΟΥΝ 30 Οκτ 2020 | 08:59

Νέο πακέτο στήριξης ύψους 1 δισ. ευρώ με τα μισά λεφτά χάρισμα

Νέο, έκτακτο μέτρο στήριξης σε εργαζομένους και επιχειρήσεις στους τομείς που έχουν πληγεί περισσότερο από τον κορονοϊό θα παρουσιαστεί σήμερα Παρασκευή.

ΤΙ ΑΝΕΦΕΡΕ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΤ 29 Οκτ 2020 | 23:08

Λαγκάρντ: "Η ΕΚΤ θα αναλάβει δράση για να σωθεί η ευρωπαϊκή οικονομία"

Η Κριστίν Λαγκάρντ αποκάλυψε ότι η προοπτική της ευρωπαϊκής οικονομίας έχει επιδεινωθεί καθώς η ανάκαμψη της έχει απολέσει τη δυναμική της

ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΣΕΕ 29 Οκτ 2020 | 15:42

"Ψωνίζω στη γειτονιά" μια πρωτοβουλία της Τράπεζας Πειραιώς

Το Πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ)

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 29 Οκτ 2020 | 12:21

Κορονοϊός: Κλείνουν εκτάκτως τα καταστήματα την Κυριακή 1 Νοεμβρίου

Τα καταστήματα την Κυριακή 1 Νοεμβρίου θα παραμείνουν κλειστά, παρά το ότι ο νόμος προβλέπει ότι αυτή είναι μία από τις Κυριακές του χρόνου που θα ανοίγουν.

ΒΟΥΤΙΑ ΠΟΥ ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΙΣ 20 ΜΟΝΑΔΕΣ 29 Οκτ 2020 | 11:55

Καταρρέει το Χρηματιστήριο λόγω κορονοϊού- Βουτιά πάνω από 4%

Ο φόβος ενός νέου lockdown λόγω κορονοϊού οδηγεί σε ελεύθερη πτώση το Χρηματιστήριο

"Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΦΟΥΓΚΡΑΖΕΤΑΙ" 29 Οκτ 2020 | 10:38

Σταϊκούρας - Γεωργιάδης: Στηρίζουμε την οικονομία με 11 δισ. ευρώ σε 9 μήνες

Περίπου 11 δισ. ευρώ μέσα σε εννέα μήνες δίνει η κυβέρνηση για να στηρίξει την οικονομία, σύμφωνα με τους υπουργούς Σταϊκούρα και Γεωργιάδη.

ΠΟΙΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΤΟΥΝ 29 Οκτ 2020 | 10:00

Πτωχευτικός κώδικας: "Οδικός χάρτης" με απαντήσεις στις 24 πιο συχνές ερωτήσεις

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, απαντά σε 24 ερωτήσεις για τον νέο Πτωχευτικό Κώδικα.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΣΑ 29 Οκτ 2020 | 09:44

Φθινοπωρινές εκπτώσεις εν μέσω κορονοϊού: Πότε ξεκινούν - Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα ξεκινήσουν τις επόμενες ημέρες. Έκκληση εμπορών προς τους καταναλωτές.

ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΔΙΠΛΗ ΔΟΣΗ ΕΝΦΙΑ 29 Οκτ 2020 | 08:21

Αύριο η φορολογικά πιο δύσκολη ημέρα του χρόνου – Πώς θα "αμυνθείτε"

Χιλιάδες φορολογούμενοι καλούνται να ανταπεξέλθουν στην πιο δύσκολη μέρα του έτους.

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΒΡΟΥΤΣΗ 29 Οκτ 2020 | 07:30

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Πιστώνεται σήμερα σε 1.832 δικαιούχους

Σήμερα Πέμπτη πιστώνεται η αποζημίωση ειδικού σκοπού σε 1.832 δικαιούχους.