Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους όσο και η κλασική δίαιτα με μέτρημα θερμίδων. Έχει όμως ένα σημαντικό πλεονέκτημα: όσοι την ακολουθούν φαίνεται ότι αγχώνονται λιγότερο με το φαγητό και δεν αισθάνονται πως βρίσκονται συνεχώς σε δίαιτα.
Αυτό δείχνει νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Clinical Nutrition. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η διαλειμματική νηστεία μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους ανθρώπους που κάνουν συνεχώς δίαιτες, αλλά δυσκολεύονται να διατηρήσουν ένα υγιεινό διατροφικό πρόγραμμα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στη μελέτη συμμετείχαν περισσότεροι από 200 ενήλικες με παχυσαρκία, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ακολούθησε διαλειμματική νηστεία, η δεύτερη περιόρισε τις θερμίδες που κατανάλωνε καθημερινά, ενώ η τρίτη συνέχισε μια ισορροπημένη διατροφή χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς.
Όσοι ακολούθησαν τη διαλειμματική νηστεία έτρωγαν μόνο από τις 8 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι και στη συνέχεια νήστευαν για 20 ώρες. Το πρόγραμμα αυτό εφαρμοζόταν τρεις ημέρες την εβδομάδα, αλλά όχι συνεχόμενες. Η ομάδα της δίαιτας με περιορισμό θερμίδων μείωσε την πρόσληψη τροφής στο 70% της συνηθισμένης ποσότητας.
Στο τέλος της μελέτης, οι δύο ομάδες είχαν χάσει περίπου το ίδιο βάρος. Η διαφορά ήταν ότι όσοι ακολουθούσαν τη διαλειμματική νηστεία ένιωθαν πως δεν χρειάζεται να σκέφτονται συνέχεια τι τρώνε, να μετρούν θερμίδες ή να ελέγχουν διαρκώς μήπως φάνε περισσότερο από όσο πρέπει.
"Πολλοί άνθρωποι που κάνουν δίαιτα εγκλωβίζονται σε έναν κύκλο όπου καταγράφουν συνεχώς τι τρώνε, μετρούν θερμίδες και σκέφτονται όλη μέρα το φαγητό", λέει η διαιτολόγος Monique Richard, η οποία δεν συμμετείχε στη μελέτη, μεταδίδει το Healthline.
Όπως εξηγεί, όταν υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες μέσα στις οποίες επιτρέπεται το φαγητό, οι καθημερινές αποφάσεις γύρω από τη διατροφή γίνονται λιγότερες. Έτσι μειώνεται και η ψυχική κούραση που προκαλεί η συνεχής προσπάθεια να τηρήσει κανείς μια δίαιτα.
Η επικεφαλής της μελέτης, Leonie Heilbronn, καθηγήτρια στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αδελαΐδας, επισημαίνει ότι προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που αποκτούν μια πιο υγιή σχέση με το φαγητό και ελέγχουν καλύτερα τις λιγούρες τους έχουν περισσότερες πιθανότητες να χάσουν βάρος, ανεξάρτητα από τη δίαιτα που ακολουθούν.
"Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι δεν υπάρχει μία δίαιτα που ταιριάζει σε όλους", αναφέρει η ερευνήτρια. "Για όσους δυσκολεύονται να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες, η διαλειμματική νηστεία μπορεί να είναι μια πιο εύκολη λύση, γιατί τους βοηθά να χάσουν βάρος χωρίς να χρειάζεται να μετρούν συνεχώς θερμίδες ή να ελέγχουν κάθε τους γεύμα".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr
